
Před vchodem do Poštovního muzea ve Vávrově domě na Novém Městě pražském se nachází od r. 2010 neobvyklé výtvarné dílo, nazvané Pocta poštovní známce. Dílo z hořického pískovce vytvořil sochař Ivan Jilemnický. Vávrův dům stojí v blízkosti novoměstského předmostí Štefánikova mostu v sousedství 42 m vysoké barokní vodárenské věže, která po povodni r. 1658 nahradila starší, pozdně renesanční vodárenskou věž z prvních let 17. století. Věž od dnešní budovy Poštovního muzea odděluje krátká ulička Nové Mlýny, souběžná s Revoluční ulicí. Z hlediska dopravní dostupnosti je nejvýhodnější tramvajová zastávka Dlouhá třída, umístěná v Revoluční ulici.
Sochařkou se stala i jeho o dva roky mladší sestra Ellen. Ivan Jilemnický žil sice později v Praze, ale všechny práce tvořil ve svém hořickém ateliéru. V něm také jeho Pocta poštovní známce zůstala přes 30 let. V r. 1988 získalo Poštovní muzeum pro své sbírky známek nové prostory ve Vávrově domě (viz samostatné heslo). Začátkem 21. století se Jilemnický rozhodl, že své nevyužité dílo daruje hlavnímu městu Praze a měl jen jedno přání. Aby bylo umístěno před vchodem do Vávrova domu, tedy na pozemku města. Otázka daru a péče o něj se řešila několik let. Teprve r. 2010 bylo rozhodnuto, že dílo bude ve správě Galerie hl. m. Prahy a 25. května 2010 bylo podle autorova přání odhaleno před vchodem do Poštovního muzea. Byl nejvyšší čas, o dva roky později již Ivan Jilemnický nebyl na tomto světě. Nedožil se ani 68 let. Jeho další nejznámější práce jsou umístěny v pražských Strašnicích, kde bydlel, a to v parku nebo v zahradě Trmalovy vily, v rodných Hořicích a v řadě evangelických sborů. Světlo v temnotách je součástí tzv. Křížové cesty 21. století (viz samostatné heslo) u Stanovic poblíž Kuksu. Pískovcový blok, který s podstavcem přesahuje 2 m výšky, má tvar poštovní známky s typickým zoubkováním, jejíž vnitřek znázorňuje poštovního holuba, posla dobrých i špatných zpráv..