Ocelový železniční most, druhý nejstarší železniční most přes Vltavu na území Prahy. Postaven v l. 1871–72 jako jednokolejný, na dvoukolejný přestavěn v l. 1900–01. Má tři pole s rozpětím 69,9 m, jeho šířka je 8,1 m.
Vyšehradský železniční most je druhým železničním mostem přes Vltavu na území Prahy. V době svého vzniku v letech 1871–72 spojoval původně jednokolejný ocelový most nádraží Františka Josefa (nynější Hlavní) a Západní nádraží (nynější Smíchovské). Most je dílem mostárny Harkort v Duisburgu. Šířka starého mostu byla 4,3 m. Zpočátku sloužil jen nákladní dopravě, osobní doprava po něm začala jezdit v roce 1888. Stará mostní konstrukce byla snesena a most byl přestavěn na dvoukolejný v letech 1900–01, po obou stranách byly přidány chodníky pro pěší. Na přestavbě se podílely Českomoravské strojírny, firma Bratří Prášilové a Rustonova strojírna. Montáž tehdy proběhla ve třech dnech. Nový most má tři pole s rozpětím 69,9 metrů, jeho šířka je 8,1 metrů.
Milan Caha, 22.8. 2009