
Pískovcová plastika byla vytvořena nákladem Marie Terezie Savojské a jejího manžela Tomáše Emanuela Savojsko-Carignanského někdy mezi lety 1725-30. Jejím autorem je významný regionální barokní sochař Jan Jiří Šlanzovský (Emanuel Poche autorství mylně připisuje dílně Matyáše Bernarda Brauna). Postava světce v podživotní velikosti, u jeho pravé nohy je drobná postava přemoženého ďábla. Na podstavci je reliéf aliančního erbu lichtenštejnsko - savojského (dělený zlatočervený srdeční štítek a stříbrný kříž na červeném štítě. Socha byla upravena v roce 1795 neznámým sochařem s iniciálami F.M.. Na současné stanoviště byla přesunuta někdy kolem roku 1961 (původně stávala cca 70 metrů severněji), památkově chráněna je od roku 1966. Celkově restaurována byla v roce 2014.
Je mu připisováno autorství výzdoby kostela Panny Marie na Karlově v Praze, několika mariánských sloupů (např. v Mirovicích, Tuklatech či zničeného sloupu v Kostelci nad Černými lesy) i drobnějších plastik..