
Na místě pozdější, barokní usedlosti byly vinice patřící řádu johanitů snad již ve 12. století. V 16. století zde nechal staroměstský kovář a zvonař Brikcí z Cinperka postavit barokní hospodářský areál. V 17. století patřil rodu Pachtů z Rájova. Roku 1688 ho dostal od Pachtů jejich hofmistr Václav Arnošt Krieger. Později Zvonařka patřila hraběti Josefu Emanuelovi Malabaila de Canal (jemuž rovněž patřila zaniklá zahrada Kanálka na místě dnešních Riegrových sadů), a po něm baronu Jakubu Wimmerovi, svobodnému pánu z Wimmeru. Tento český podnikatel, velkostatkář, mecenáš a dobrodinec byl mimo jiné majitelem i nedaleké usedlosti Vondračka. Barokní podobu usedlosti zachytil plán Prahy J. D. Hubera z roku 1769. Jednalo se o trojkřídlou patrovou budovu s mansardovými střechami, obklopenou rozsáhlými vinicemi a zahradami a ohrazenou zdí. Po Wimmerově smrti byla usedlost (podobně jako Vondračka) rozparcelována a rozprodána. V roce 1889 usedlost koupili manželé Antonín a Josefa Chmelovi a roku 1894 ji zbořili.
Ten je tvořen dvojicí třípatrových budov, propojených jednopatrovým křídlem. Dominantou jižního křídla je nárožní válcová s arkýřem. Uliční fasáda je bohatě členěná a vyzdobená řadou soch a jiných štukových ozdob. Hodnotné detaily se zachovaly i v interiéru – jsou zde původní mramorové dlažby, štuková výzdoba a další umělecko-řemeslné prvky. Unikátní jsou nástropní malby. V roce 1897 si jeden z bytů pronajal malíř Luděk Marold, aby se zde s rodinou usadil. Již 1. 12. 1898 zde ale umírá na nespecifikované horečnaté onemocnění, přesto jsou mu připisovány nástropní malby na schodišti a v některých obytných místnostech. V areálu probíhala uzenářská výroba až do roku 1983. V roce 1997 byly bývalé výrobní provozy zbourány a na jejich místě vystavěn rezidenční komplex. Obytná budova byla adaptována na pětihvězdičkový hotel. Od listopadu 2002 je budova, včetně zahradního altánu, památkově chráněná..
V roce 1900 byl tento úsek elektrifikován. V roce 1904 byla tramvajová trať odkloněna a prodloužena až k vlakovému nádraží Vinohrady. Vozovna byla prodána a zbořena. Tramvajový provoz se sem vrátil roku 1967, kdy zde bylo vybudované obratiště tvořené vratným trojúhelníkem, dnes poslední obratiště tohoto typu v Praze..