
Bylo 20. srpna 1948, když z pražského letiště ve Kbelích odstartoval dvoumotorový letoun typu C-3 od Leteckého dopravního pluku, který měl dopravit skupinu leteckých konstruktérů na jednání do Liberce. Na palubě byli kromě pilota ještě navigátor, radiotelegrafista a tři cestující, letečtí konstruktéři. Mezi nimi byl proslulý předválečný konstruktér Ing. Antonín Husník (1894-1948), mj. autor řady letadel typu Aero. V průběhu letu se zhoršilo počasí a hřeben Ještědu zmizel v hustých mracích. V obtížné situaci se posádka rozhodla proletět naslepo pod mraky. Jejich stroj se však roztříštil o ještědskou stráň. Jak se později ukázalo, chybělo jen několik desítek metrů výšky, aby hřeben bezpečně přeletěli. Jediný Ing. Husník zůstal po havárii při vědomí. Přestože utrpěl těžká zranění, zlomeniny a popáleniny, vytáhl z trosek těla svých kamarádů a ještě se z posledních sil dovlekl k silnici, odkud ho projíždějící auto dopravilo do… číst dále