
Trojský most je součástí souboru staveb Městského okruhu v Praze. Objekt byl navržen jako sdružený most pozemní komunikace a městské kolejové dopravy. V soutěži byl vybrán návrh síťového obloukového mostu s dolní mostovkou autorského týmu ve složení Jiří Petrák, Ladislav Šašek, Roman Koucký a Libor Kábrt. Předpjatá deska mostovky je uložena na prefabrikovaných předpjatých příčnících zavěšených přes síťový systém ocelových táhel do plochého ocelového obloukového nosníku. Délka mostu je asi 262 metry, šířka 36 metrů a rozpětí oblouku hlavního pole činí 200,4 metrů. Celková výška nosné konstrukce jsou asi 34 metry nad maximální plavební hladinou. Opěry a pilíře stojí na vrtaných pilotách ve skalním podloží na březích, do šířky řeky žádný pilíř nezasahuje. Stavba mostu byla zahájena v létě 2010 a zprovozněn pro tramvajovou i silniční dopravu byl dne 6. října 2014. Most má po dvou jízdních pruzích pro každý směr, střední tramvajové těleso… číst dále