Barokní kostel, původně gotický (13. stol.), přestavěn v pozdně barokním stylu v l. 1730-34, přestavbu zadal Jan Arnošt Václav z Goltze, architektem byl zřejmě Václav Špaček. Interiér s bohatou sochařskou i malířskou výzdobou. V 2. pol. 20. stol. rekonstrukce kostela (objeveny fresky ze 14. stol.).
kostel sv. Jakuba Většího
© Petr Turyna 01/2006

Kostel v Praze - Kunraticích je snadno dostupný pomocí MHD (busy 114 či 165). Původně raně gotický, na poč. 18. stol. barokně přestavěný kostel stojí poblíž kunratického zámku. Kostelní loď je kruhová centrála, nad ní se zvedá kupole s lucernou. Nad obdélnou předsíňkou je altánová hranolová zvonička. Klenby kostela pokrývá barokní fresková výzdoba.

Mass, Turyna Petr, 15.12. 2003
 4.1 min
Ikona Původní gotický kostelík (13. stol.) se skládal z obdélného presbytáře (dnešní sakristie), na který navazovala obdélná loď v šíři dnešního presbytáře. Z původního gotické stavby se zachovalo zdivo presbytáře 5 x 4,6 m a východní část lodi v celé šíři 6,5 m. Původní gotická loď byla již před barokní přestavbou prodloužena, patrně z důvodu nepostačující kapacity kostela, toto zdivo bylo použito jako základy podkruchtí. ...
9.12. 2012, E.H. podle Přecechtělová Andrea. Kostel svatého Jakuba Většího v Kunraticích [online]. 2006 [cit. 2012-12-09]. Bakalářská práce. Masarykova univerzita, Filozofická fakulta

Dnešní barokní kostel je obdélná stavba tvořená centrální kruhovou lodí, ke které na východní straně přiléhá obdélný presbytář, na který navazuje obdélná sakristie (již zmíněný presbytář gotického kostela, zachováno pův. gotické hrotité okénko). Na západní straně k lodi přiléhá obdélná část s kruchtami a věží. Dvoupatrová věž tvoří západní průčelí, ve spodní části s vysokou slepou arkádou s pravoúhlým vstupním portálem, s pískovcovým ostěním. V bočních stěnách arkády jsou menší vstupy na schodiště ke kruchtám a do zvonice. Do kruhové lodi o průměru 12,6 m vedou dva boční vchody, ze severní a jižní strany. Jižní vstup je dnes používaný jako hlavní. Kruhová loď je zastřešena kupolí, která je zakončena lucernou, vysokou 9 m (o průměru 3 m). Lucerna má 8 pravoúhlých oken s polokruhovými záklenky, mezi kterými stojí 8 polosloupů s patkami a hlavicemi, nesoucí bohatě profilovanou, zalamovanou římsu. Lucerna je zastřešena přilbicí s pozlacenou korunou se dvěma plamennými srdci a ratolestmi. Okna kostela jsou pravoúhlá, segmentově zakončená. Fasádu kostela člení lizény. Dnešní sakristie je zaklenuta křížovou klenbou bez žeber, s freskami ze 14. století. Na klenbě je namalované hvězdné nebe se symboly čtyř evangelistů a nápisovými páskami. Pův. vítězný oblouk je dnes z větší části zazděn a slouží jako průchod do současného presbytáře. Sanktuář je doplněný namalovaným Kristem a anděly při malovaném nástavci. V severových. rohu je okřídlená postava v červeném šatě. Západně od sanktuáře je sv. Jakub větší, ve vrcholu lunety Bůh Otec. Gotické hrotité okénko, spodní část protíná malované cimbuří, pod ním je malovaný iluzivní závěs. Po stranách niky jsou dvě klečící postavy (zřejmě donátoři kostela). Na jižní stěně je anděl s malovanou páskou a větší postava. Ve stěně segmentově sklenuté sedile. Loď kostela je bohatě sochařsky a malířsky zdobena. Stěny kruhové lodi člení 8 pilastrů na kvádrových soklech, s ionizujícími hlavicemi. Pilastry nesou průběžné kladí, nad římsou podél celé lodi probíhá zalamovaný soklový pás. Kupole je zdobena freskami (ve třech pásech): nejníže čtyři velké malované kartuše (výjevy ze života sv. Jakuba Většího a patrně Getsemanské zahrady), střední pás, oddělený iluzivní římsou, je malovanou architekturou rozdělen na východní část - porážka Maurů křesťanským vojskem - a západní část - procesí, nesoucí na nosítkách světcovu sochu. Nejvyšší pás zobrazuje nebe, kolem lucerny je květinový pás, nesený andílky. V lodi jsou čtyři bohatě zdobené oltáře. V presbytáři (sklenut valeně) stojí hlavní mnohafigurální oltář sv. Jakuba Většího s prosklenou schánkou s voskovou sochou sv. Jana Římského (ukrývající světcovy ostatky). Klenba presbytáře byla r. 1943 zcela přemalována Jiřím Jelínkem, který vytvořil figurální výjev proměnění na hoře Tábor. Roku 2003 byla v kostele instalována křížová cesta od ak. malíře Vjačeslava Iljušenka. Západní úsek tvoří podkruchtí a tři nad sebou koncipované kruchty. Podkruchtí je zaklenuto stlačenou plackovou klenbou, čelní stěna první zděné kruchty je konvexně vydutá, zdobená dřevěnou mušlí se dvěma dekorativními bubny. Na této kruchtě jsou neorenesanční varhany. Druhá kruchta je úzká, s dřevěnou konstrukcí, její čelo je zdobeno malovanými hudebními nástroji. Obě kruchty mají společný rovný strop, který zdobí malované postavy andělů, hrajících na různé hudební nástroje. V úrovni kladí je nosná konstrukce panské tribuny (třetí "kruchty"). Její čelní stěnu zdobí dřevěný, bohatě zřasený závěs, rozevřený uprostřed, po stranách svázaný, se dvěma znakovými kartušemi - s goltzovským a hartigovským znakem, po stranách s anděly hrajícími na trubky. Panská tribuna je sklenuta valeně, s vyobrazením stětí sv. Jakuba Většího. Přízemí věžové části je zaklenuto stlačenou plackou, se dvěma polokruhovými nikami v bočních stěnách, zaklenutými konchami, s výjevy Kristus káže věřícím a Křest Krista v Jordáně. Na klenbě je složitý páskový ornament. Kostel chrání hřbitovní zeď (původně hřbitov, později zrušen), na východě je zeď prolomena neogotickou hrobkou Korbů z Weidenheimu..

9.12. 2012 E.H. podle Přecechtělová Andrea. Kostel svatého Jakuba Většího v Kunraticích [online]. 2006 [cit. 2012-12-09]. Bakalářská práce. Masarykova univerzita, Filozofická fakulta
 2.7 min
Ikona O farním kostele v Kunraticích se v písemných pramenech objevuje první zmínka roku 1352. Gotický kostelík byl postaven patrně koncem 13. století, původně jej obklopoval hřbitov (později zrušen). ...
9.12. 2012, E.H. podle Přecechtělová Andrea. Kostel svatého Jakuba Většího v Kunraticích [online]. 2006 [cit. 2012-12-09]. Bakalářská práce. Masarykova univerzita, Filozofická fakulta; www.farnostkunratice.cz

Po roce 1620 zdejší fara zanikla. Na špatný stav kostela, způsobený patrně také vlivem třicetileté války, je upozorňováno roku 1665 zprávou Maxmiliána Lva Malovce z Malovic, zapsanou v zemských deskách. Od roku 1721 byl majitelem panství Jan Arnošt Václav svobodný pán z Goltze, který nechal přestavět kunratický zámek v barokním stylu, a na místě starého farního gotického kostela (který byl zchátralý, ale také nevyhovoval vzrůstajícímu počtu věřících) nechal vybudovat nový, výrazně větší kostel v pozdně barokním stavebním stylu v rozmezí let 1730 (kdy byly položeny základy nového kostela) a roku 1734 (kdy byly do kostela přeneseny ostatky sv. Jana Římského). Přesné datum dokončení stavby nebo vysvěcení kostela není známo, ale patrně byl dokončen právě roku 1734. Není zcela jisté, kdo byl architektem barokní stavby - přímá zmínka v písemných pramenech schází. Usuzovalo se, že architektem byl snad Tomáš Haffenecker. Dle zmínky v textu zprávy o stavbě kostela děkana a vikáře Václava Hájka z roku 1730 (že architekt kostela je toho času kdesi na Moravě) a malé podobnosti kostela s Haffeneckerovými stavbami lze však usuzovat, že architektem byl někdo jiný. Patrně šlo o pražského architekta (edikula, zvýrazňující boční vstup do kostela - inspirace u klášterního kostela sv. Markéty na Břevnově Kryštofa Dientzenhofera). Velmi dobře jím mohl být Václav Špaček, dvorní stavitel Anny Marie Františky, velkovévodkyně Toskánské, přítelkyně Jana Arnošta Václava z Goltze. Václav Špaček také roku 1730 dlel na Moravě. Při přestavbě jiného kostela, na kterém Václav Špaček pracoval, se dokonce objevuje zmínka o platbě poslovi, který musel "jít do Prahy pro barvy pro kunratického malíře". Zdá se být tedy velmi pravděpodobné, že architektem stavby byl Václav Špaček. Po dokončení kostela byla z iniciativy Jana Arnošta z Goltze v Kunraticích roku 1736 znovu zřízena fara. V 19. století prošel kostel několika menšími opravami. Roku 1868 nechal tehdejší majitel panství Ludvík Korb svobodný pán z Weidenheimu na místě barokní kostnice postavit rodinnou hrobku Korbů z Weidenheimu v neogotickém slohu. Také ve 20. století byl kostel několikrát opravován. Roku 1917 byly předány vojenské správě všechny kostelní zvony (nové zvony byly vysvěceny r. 1923, z nich dva byly znovu zrekvírovány roku 1944). V 80. letech 20. stol. byl kostel důkladně opraven zvenčí a střecha byla nově pokryta měděným plechem. Na přelomu 80. a 90. let 20. století byla provedena velká rekonstrukce interiéru kostela; při těchto opravách byly v sakristii objeveny fresky ze 14. století. Zvenčí byl kostel znovu opravován roku 1999. V roce 2003 byla v kostele instalována křížová cesta od ak. malíře Vjačeslava Iljušenka..

9.12. 2012 E.H. podle Přecechtělová Andrea. Kostel svatého Jakuba Většího v Kunraticích [online]. 2006 [cit. 2012-12-09]. Bakalářská práce. Masarykova univerzita, Filozofická fakulta; www.farnostkunratice.cz
Ikona Autor přestavby je Václav Špaček
Tímto kostelem se blíže zabývají zejména práce někdejšího kunratického kronikáře Zdeňka Zemana, který na prohlubování znalosti historie obce Kunratic stále pracuje. V poslední době však můžeme upozornit na diplomovou práci, jež napsala Mgr. Andrea Přecechtělová, která se věnovala především barokní přestavbě kostela sv. ...
8.7. 2009, Matěj Kadlec, http://is.muni.cz/th/75119/ff_b/

Jakuba v práci nazvané ,,Kostel svatého Jakuba Většího v Kunraticích,,. Jak práce prokazuje, v literatuře tradovaný Tomáš Haffenecker kostel nepřestavěl, byl jím Golčův přítel Václav Špaček. Součástí práce je bohatá obrazová dokumentace..

8.7. 2009 Matěj Kadlec, http://is.muni.cz/th/75119/ff_b/
 6.3 min
Ikona Sv. Jakub Starší (Větší, syn Zebedeův, apoštol) – historie, legendy, atributy
Sv. Jakub Starší († 43 / 44) byl jedním z dvanácti apoštolů – učedníků Ježíše Krista. ...
2.10. 2012, E. Horáková podle http://cs.wikipedia.org, http://catholica.cz

Jeho bratrem byl apoštol a evangelista Jan. Bratři pocházeli z rybářské rodiny (tetou jejich matky Salome byla Panna Marie), žijící v Betsaidě u Genezaretského jezera v Palestině. Ježíš Kristus je povolal, když společně s otcem Zebedeem na lodi spravovali sítě. Bratři nechali všeho a následovali Krista (předpokládá se, že odešli po zázračném rybolovu; zdůrazňuje se pohotovost opustit „loď“ lidských jistot a následovat Krista). Pro jejich temperamentní povahu jim dal Ježíš Kristus přezdívku „Boanerghés“ – „Synové hromu“. Jednou, když jim byl při putování do Jeruzaléma odmítnut v jisté samařské vesnici nocleh, chtěli na ní hned svolat oheň z nebe. Měli za to, že po odmítnutí by měl bez prodlení následovat trest. Ježíš byl však proti násilí, a bratry za jejich nápad přísně pokáral. Jakub s Janem patřili ke Kristovým privilegovaným učedníkům, kteří byli povoláváni k významným intimním událostem (vzkříšení dcery Jairovy, Proměnění Páně na hoře Tábor, povolání do Ježíšovy blízkosti v Getsemanské zahradě; kde se úzkostí potil krví atp.). Po Ježíšově Nanebevstoupení hlásal Jakub evangelium. Je zcela zřejmé, že Jakub se těšil velké autoritě uvnitř prvotní církve v Jeruzalémě a podílel se na jejím budování. Podle jedné tradice putoval Jakub po Španělsku, které bylo důležitým regionem Římské říše, a hlásal zde evangelium (zobrazován jako poutník s holí). Legenda vypráví, že se zde jeho misijní snahy nesetkaly s úspěchem – byl odmítán a podařilo se mu získat jen 8 učedníků. Chtěl svoje misijní snahy vzdát a vrátit se do Palestiny. Ještě před svým odchodem se sešel se svými učedníky, když zažil zjevení Panny Marie: Za temné mrazivé noci se po nebi rozlila záře, a spatřil i se skupinou svých učedníků jak se k nim snášejí andělé, kteří nesli jaspisový sloup (pilar) s Pannou Marií. Poté, co andělé postavil sloup na zem, Panna Maria promluvila k Jakubovi: „Synu, to místo je určeno k tomu, abych zde byla uctívána. Díky tobě zde povstane na mou památku kostel. U tohoto sloupu postavíš oltář. Na tomto místě vykoná na mou přímluvu moc Nejvyššího neobyčejná znamení a zázraky zvláště pro ty, kteří mě zde budou vzývat ve svých potřebách. Tento sloup zde bude stát až do konce věků.“ Svatý Jakub na určeném místě v Zaragoze vybudoval kapli Santa Capilla, která se později stala součástí Baziliky Panny Marie na Sloupu. Madona del Pilar nebo Madona ze Zaragozy se stala patronkou celého Španělska, a její chrám patří mezi nejslavnější mariánská poutní místa. Podle jiné tradice působil sv. Jakub v Jeruzalémě a Samařsku. O jeho působení nejsou spolehlivé záznamy - ty hovoří až o tom, že roku 43 nebo 44 byl v období kolem velikonoc zatčen v Jeruzalémě vojáky Heroda Agrippy I. (vnuka nechvalně známého Heroda Velkého), a na příkaz krále sťat mečem. Zahynul mučednickou smrtí jako první z dvanácti apoštolů. Přijal svou násilnou smrt pokorně a svůj život obětoval pro pravdu, kterou hlásal. V souvislosti s jeho popravou vypráví legenda o farizejovi Josiášovi, který při zatýkání Jakubovi ještě hodil sám kolem krku provaz. Při doprovázení Jakuba na jeho cestě k popravišti se Josiáš obrátil na víru poté, co zažil, jak Jakub zázračně uzdravil ve jménu Ježíše Krista muže nemocného dnou, který nemohl chodit a prosil Jakuba o pomoc. Sv. Jakub pravil: „Ve jménu mého Pána Ježíše Krista, vstaň zdráv a chval svého Spasitele“, muž poté uzdraven vstal a mohl chodit. Josiáš prosil na popravišti Jakuba o odpuštění a vyznal se zde z víry v Ježíše Krista. Dostal od Jakuba políbení pokoje, načež byli oba sťati. Sv. Jakub byl nejprve pohřben v Jeruzalémě, ale jeho ostatky byly později přeneseny do Španělska třemi mnichy, patrně z důvodu ochrany před Mohamedány, nejprve do Zaragozy, a poté, co byla r. 714 dobyta Maury byly ostatky přeneseny k Irii Flavii v Galicii. Zde na nějaký čas dokonce upadly v zapomnění, ale později (r. 813) si mramorové hrobky všiml poustevník Pelayo, údajně podle třpytu hvězd. Tehdejší král Alfons Cudný nechal nad hrobkou vystavět r. 816 chrám sv. Jakuba a začalo se zde pomalu rozrůstat město Santiago de Compostella. Existuje ale i legenda, popisující jak ostatky sv. Jakuba přenesli tři andělé do paláce pohanky Lupy ve Španělsku poté, co se stala křesťankou (nebo že po smrti sv. Jakuba jeho učedníci vložili jeho tělo do loďky, aby nebylo zneuctěno, a tu vypustili na moře – andělé ji potom bezpečně dovedli až ke břehům Španělska, kde byla nalezena, ostatky byly s patřičnou úctou uloženy do hrobu a nad tím poté vystavěn chrám Santiago de Compostella). Katedrála Santiago de Compostella ve stejnojmenném městě je po celém světě vyhlášeným poutním místem. Původní chrám sv. Jakuba byl při nájezdu Maurů r. 997 zničen, král Alfons III. dal poté vystavět na jeho původním místě v letech 1075-1150 trojlodní katedrálu; ostatky sv. Jakuba byly uloženy ve stříbrné rakvi v chrámové kryptě. Papež Alexander III. udělil Santiagu de Compostella titul Svatého města (který má Jeruzalém a Řím). Roku 2012 byl do katedrály sv. Víta v Praze přivezen zub sv. Jakuba a další dva fragmenty z jeho uctívaných pozůstatků. Další legendy vypráví že se sv. Jakub zjevoval křesťanským rytířům, kteří bojovali proti Maurům za nezávislost Španělska, jedna popisuje jak se zázračně objevil během bitvy u Clavija. Proto je také sv. Jakub nazýván Matamoros (Maurobijec). Další legenda se týká Svatojakubské mušle – vypráví loď, která přivezla do Španělska ostatky sv. Jakuba, stála v přístavu a z hvězd dopadal na jeho ostatky podivuhodný třpyt. To tolik polekalo koně jednoho portugalského rytíře, že skočil do vody i s rytířem, sedím mu na hřbetě. Rytíř byl však naštěstí zachráněn, jen po vytažení na palubu všichni s úžasem patřili na jeho tělo, celé pokryté svatojakubskými mušlemi. Existují i další legendy, popisující zázračnou záchranu lidí díky sv. Jakubovi. Svátek sv. Jakuba se slaví 25. července. Sv. Jakub Starší je patronem poutníků, Španělska, bojovníků, dělníků, horníků, kloboučníků, lékárníků, je vzýván za dobré počasí a na ochranu před revmatismem. Mezi jeho atributy patří: kniha / svitek evangelia, poutnická hůl s mušlí hřebenatkou („Svatojakubská mušle“), bývá zobrazován jako apoštol s knihou (svitkem), jako poutník s holí, poutnickým kloboukem a brašnou nebo jako rytíř Maurobijec. Dalšími jeho atributy jsou meč a kůň..

2.10. 2012 E. Horáková podle http://cs.wikipedia.org, http://catholica.cz

Komentáře

Hl.m.Praha,  Hl.m.Praha  (AB), Praha 4-Kunratice

Místa v okolí

 Kunratice
 Nový hrad
 Libuš
 boží muka
 Písnice
 Chodovská tvrz
 Dolní Krč
 sousoší Kosmonautů
 kaple sv. Anny
 Záběhlice
 Záběhlice
 Hodkovice
 Toulcův dvůr
 Práče
 Hostivař
 Michelská vodárna
 Michelský dvůr
 Dolejší mlýn
 Švehlův mlýn
 Štít
 Průhonice
 kostel sv. Jakuba
 Petrovice
 vyhlídkový gloriet
 kostel sv. Prokopa
 Dolní Břežany
 Zlatníky
 Dominikánský dvůr
 Fantův mlýn
 kostel sv. Václava
 Akciové ledárny
 kostel sv. Pankráce
 Komořany
 Branický most
 kostel sv. Václava
 Slovanka
 Trmalova vila
 Dolní Landhauska
 kostel sv. Mikuláše
 Rangherka
 Podolská vodárna
 lázně Malá Chuchle
 Pražský Semmering
 Táborská brána
 vila Bělka
 Zlíchovský lihovar
 Folimanka
 kostel sv. Václava
 usedlost Vondračka
 Špička
 Raudnitzův dům
 Librova vila
 Šalounova vila
 Děvín
 Hansfalkovský dvůr
 vila Josefa Janečka
 Leopoldova brána
 Kotěrova vila
 Červenkova kaple
 kaple sv. Rodiny
 kostel sv. Martina
 Dryákova vila
 usedlost Zvonařka
 Pražské sanatorium
 Kaplanka
 Kapitulní rezidence
 boží muka
 městské opevnění
 kostel sv. Vavřince
 vinohradská vodárna
 Kaprovský dům
 Kanovnická rezidence
 Staré děkanství
 Nové děkanství
 Staré purkrabství
 Čertův sloup
 kaple se zvoničkou
 románský most
 Vyšehrad
 Vyšehradský tunel
 Jeruzalémská brána
 Cihelná brána
 Lumír a Píseň
 Slavoj a Záboj
 Přemysl a Libuše
 Ctirad a Šárka
 kostel sv. Prokopa
 Nové proboštství
 kubistický trojdům
 kaple sv. Ludmily
 Staré proboštství
 obecní kříž
 synagoga
 kostel sv. Václava
 Kovařovicova vila
 kostel sv. Ludmily
 Zbraslav
 kapitulní pivovar
 vila Na Libušince
 Sequensova vila
 pivovar
 kaple sv. Barbory
 Národní dům
 Dobřejovice
 Kapitulní mlýn
 Vinohradské divadlo
 kostel sv. Rocha
 kostel sv. Kříže
 Závist-Šance
 Karlův stánek
 Závist
 židovský hřbitov
 litopunkturní stéla
 Malešice
 Dívčí hrady
 kostel sv. Havla
 kostel sv. Štěpána
 kaple sv. Václava
 kostel sv. Prokopa
 Pacoldova vápenka
 kaple sv. Longina
 Národní muzeum
 socha sv. Václava
 kostel sv. Anny
 Milíčova modlitebna
 výklenková kaple
 hrádek na Zderaze
 Novoměstská radnice
 kaple Božího hrobu
 Tančící dům
 kašna sv. Josefa
 kostel sv. Petra
 Dubeček
 kostel sv. Lazara
 synagoga
 Jubilejní synagoga
 Diamant
 palác MacNevenův
 Národní dům
 Medvědí kašna
 kostel sv. Václava
 kostel sv. Vojtěcha
 Jindřišská věž
 Benice
 kaple sv. Dismase
 synagoga
 Harrachovský palác
 Portheimka
 Spolkový dům Hlahol
 Valterův palác
 židovský hřbitov
 Uhříněves
 Můstek
 Střed Prahy
 dům U zlatého úlu
 Lannův palác
 Platýz
 palác Sylva-Taroucca
 Národní divadlo
 Bertramka
 Masarykovo nádraží
 dům U tří stupňů
 Stavovské divadlo
 Stará rychta
 Wimmerova kašna
 Králův dvůr
 Prašná brána
 Modletice
 Muzeum města Prahy
 Kolovratský palác
 Národní dům
 Vernierovský palác
 palác Lažanských
 synagoga
 dům U modré růže
 dům U Sladkých
 dům U pěti korun
 dům U Vejvodů
 Obecní dům
 Banka čs. legií
 Karolinum
 Betlémská kaple
 Invalidovna
 Nová mincovna
 Negrelliho viadukt
 dům U zlatého rohu
 dům U Minuty
 Rychtrův dům
 kostel sv. Vavřince
 kostel sv. Michala
 Týn (Ungelt)
 Sluncová
 kašna s delfíny
 Týnská škola
 Nová radnice
 zvonice
 Clam-Gallasův palác
 letohrádek Kinských
 mariánský sloup
 dům U Rotta
 kostel sv. Klimenta
 kostel sv. Salvátora
 kostel sv. Salvátora
 pomník Karla IV.
 Klementinum
 kostel sv. Michala
 kostel sv. Mikuláše
 viniční sloup
 pomník Franze Kafky
 Lochkov
 kostel sv. Haštala
 kostel sv. Ducha
 kostel sv. Klimenta
 Butovice
 Španělská synagoga
 Maiselova synagoga
 Karlův most
 Vávrův dům
 Bojiště
 Pinkasova synagoga
 Vysoká synagoga
 Klausová synagoga
 Rolandův sloup
 socha Jana Nerudy
 libeňský plynojem
 Nostický palác
 Hergetova cihelna
 Zvole (Pod Věží)
 Rudolfinum
 kostel sv. Vavřince
 Juditin most
 Zvolská homole
 kaple sv. Eliáše
 kostel sv. Prokopa
 kostel sv. Markéty
 Dubeč
 Dubeč
 Biskupský dvůr
 Hladová zeď
 Kuglvajt
 Lužický seminář
 Turbová
 Šmukýřka
 palác Turbů
 Mánesův most
 Oettingenský palác
 kaple Božího hrobu
 kaple Jezulátka
 synagoga
 kostel sv. Martina
 lanovka na Letnou
 Horní Palata
 kostel sv. Vavřince
 Zrcadlové bludiště
 Vrtbovská zahrada
 letohrádek Klamovka
 kostel sv. Klimenta
 Kounický palác
 dům U Schnellů
 Šternberský palác
 Letenský zámeček
 Petřínská rozhledna
 kostel sv. Mikuláše
 jižní pól Prahy
 Čechův most
 Husův sbor
 Letenský kolotoč
 dům U Splavínů
 Malostranská radnice
 palác Thurn-Taxisů
 Strakova akademie
 Grömlingovský palác
 jezuitské gymnázium
 Kolovratský palác
 Fürstenberský palác
 Ledebourský palác
 Jinonický dvorec
 Valdštejnský palác
 Thunovský palác
 Morzinský palác
 palác Lažanských
 kostel sv. Jiljí
 Pálffyovský palác
 Mariánské hradby
 Hanavský pavilon
 Hostavice
 Anglický pivovar
 Lobkowiczký palác
 zámecký pivovar
 Löwitův mlýn
 Salmovský palác
 Libeň
 kaple Všech svatých
 Pražský hrad
 Daliborka
 socha sv. Václava
 Lobkowiczký palác
 Veletržní palác
 Klikovka
 Ústav šlechtičen
 kaple sv. Kříže
 Staré proboštství
 Kohlova kašna
 Arcibiskupský palác
 kostel Panny Marie
 Zeyerův pomník
 Bílá věž
 Kyjský rybník
 pivovar
 Zámečnice
 Hrzánský palác
 Martinický palác
 Martinický palác
 kaple sv. Barbory
 kostel sv. Jiří
 Hloubětín
 Toskánský palác
 Letenská vodárna
 kostel sv. Vojtěcha
 kostel sv. Jiří
 dům Václava z Radče
 Bílkova vila
 kostel sv. Ondřeje
 kaple sv. Matouše
 Kolovraty
 Černínský palác
 kostel sv. Rocha
 Doubravka
 Skalka
 Dům pážat
 Šlikův palác
 Kučerův palác
 Dolní Počernice
 Počernický rybník
 Spiritka
 kostel sv. Prokopa
 Kapucínský lazaret
 Cibulka
 geologická zahrada
 Černínská zahrada
 Stará hospoda
 Cibulka
 Sulice
 V Pískovně
 Průmyslový palác
 Lítožnice
 Rudolfova štola
 Radlík
 Lannova vila
 Šance
 Trojský most
 kostel sv. Gotharda
 Kajetánka
 Trunečkův mlýn
 Mandava
 Královice
 kostel sv. Norberta
 kostel sv. Václava
 Müllerova vila
 Ladronka
 Nebřenice
 rozhledna Šiška
 evangelický kostel
 Požáry
 kostel sv. Václava
 Valdštejnův sloup
 kostel sv. Vojtěcha
 Šafránka
 Stará pošta
 Koloděje
 kaple se zvoničkou
 kostel sv. Václava
 Schückova vila
 Rothmayerova vila
 Kazanka
 vodní nádrž Vrané
 Říčany
 Předboř
 kaple sv. Kláry
 Troja
 Motol
 Kazín
 kostel sv. Martina
 ZOO Praha
 morový sloup
 Větrník
 mariánský sloup
 Humenská
 kamenný kruh
 Hanspaulka
 Maltézský mlýn
 Taslarův mlýn
 socha Radegasta
 kostel Božího Těla
 kostel sv. Mikuláše
 radnice
 Fata Morgana
 Obora
 Veleslavín
 skanzen Řepora
 Stará střelnice
 Hájčí dvůr
 zvonička
 Gočárovy domky
 Kalinův mlýn
 kostel sv. Matěje
 Baba
 Petrkov
 Tři bohyně
 Chvaly
 Štiřín
 kostel sv. Ludmily
 kaple sv. Václava
 Na Pepři
 dům ATIS
 letohrádek Hvězda
 Bílá hora
 židovský hřbitov
 toleranční hřbitov
 Skalsko
 Jenerálka
 Na Farkách
 kaple sv. Jana V Trní
 kaple sv. Kříže
 kostel sv. Václava
 Ringhofferova hrobka
 Hvězdárna Ďáblice
 kaple sv. Anny
 Trnová
 Bohnice
 vodní nádrž Džbán
 kostel sv. Ducha
 vodárenská věž
 boží muka
 mlýn U Veselých
 Zkamenělý slouha
 Čimice
 hřbitovní kaple
 Kamenice
 synagoga
 kaple se zvoničkou
 Třebotov
 kostel sv. Václava
 Ďáblice
 Divoká Šárka
 kostel sv. Martina
 Choteč
 kaplička Panny Marie
 Turyň
 Včelní hrádek
 kostel sv. Rodiny
 kostel sv. Martina
 židovský hřbitov
 kostel sv. Kateřiny
 Velké Popovice
 Květnice
 Knorův statek
 Obětní kameny
 kaple sv. Václava
 vinořské hradiště
 Vinoř
 synagoga
 hradiště Zámka
 křížový kámen
 Strančice
 Čertousy
 hřbitovní kaple
 Brandejsův statek
 Všenory
 Ctěnice
 Vinoř
 kostel sv. Kiliána
 Berchtold
 Babylon
 kaple sv. Václava
 kaple sv. Anny
 socha sv. Václava
 Ládví
 Horoměřice
 Radonice
 Černolické skály
 Vřesek
 Korunka
 Mokřany
 Lojovice
 kostel Všech svatých
 Statenice
 Jirny
 Brandisova hrobka
 kostel sv. Prokopa
 Řitka
 kaple sv. Rozálie
 Husův sbor
 kostel sv. Víta
 Tuchoměřice
 kříž
 synagoga
 Pyšely
Kontaktní informace
Římskokatolická farnost u kostela sv. Jakuba Staršího Praha-Kunratice
Kostelní nám. 16
148 00 Praha 4 - Kunratice
Tel: 244 910 469
http://www.farnostkunratice.cz/
benedikthudema@atlas.cz
Základní informace místa
ID místa: 1853
Typ místa: sakrální památky
Podkategorie: kostel, chrám
Stav místa: zachovalý
Přístupnost: volně přístupno
Uveřejněno: 18.12.2003
Pokud se Vám vložené informace nelíbí nebo jste nalezli chybu, je možné ji opravit.
Upravit, vložit informace
reklama