Nejstarší pražské nádraží, vybudované v pozdně klasicistním slohu v letech 1844–1845, doplněné roku 1873 o dvoranu a budovu s restaurací.
Hlavní obrázek místa
Odjezdová budova a objekt pošty (vpravo).
© Jan Sommer 10/2008
Jedna z hlavních pražských železničních stanic, optimálně dostupná metrem a tramvají.
21.10. 2008

    historie

    První pražské nádraží bylo vybudováno v letech 1844–1845 jako jedno z největších nádraží té doby v Evropě. Jeho historie je úzce spjata s dějinami olomoucko-pražské a pražsko-drážďanské dráhy. V dubnu 1842 dostal vrchní inženýr Jan Perner úkol vyhledat trasy dráhy pražsko-drážďanské a olomoucko-pražské. Součástí zadání bylo také zvolit vhodné místo pro vybudování koncového nádraží. V souvislosti s areálem a jeho stavebním a železničním řešením

    21.10. 2008

    popis

    Vzájemně propojené budovy vytvářejí blok mezi ulicemi Hybernskou, Havlíčkovou a Na Florenci, mezi sebou uzavírají hlavové kolejiště s nástupišti. Podle ulice Hybernské stojí k jihu průčelím obrácená odjezdová budova. Nároží ulic Na Florenci a Havlíčkovy zaujala příjezdová budova. Třetí, novější budova tzv. restaurační je situována ke křižovatce Havlíčkovy a Hybernské. Ústředním objektem je dvoupatrová odjezdová budova při Hybernské ulici. Její

    Architekt, 11/2008, 21.10. 2008

    Tutistické mapy

    Než vyrazíte, nezapomeňte si přibalit dobrou mapu.

    Turistické mapy KČT 1:50 000

    Edice KLUBU ČESKÝCH TURISTŮ, zpracoval vojenský kartografický ústav Harmanec

    Cykloturistické mapy, Kartografie

    Mapy v měřítku 1:70 000, ve formátu 105x220mm
    technická památka
    zachovalý
    volně přístupno
    Česká republika
    Hl.m.Praha
     Hl.m.Praha  (AB)
    Praha 1-Nové Město