Novorenesanční nádraží Rakouské severozápadní dráhy z r. 1872–75 podle projektu Carla Schlimpa. Dopravě sloužilo do r.1972. V r.1977 ubouráno severní křídlo, v r. 1985 zbourány zbylé části. Bylo považováno za jedno z nejhezčích nádraží u nás.
nádraží Těšnov (Denisovo nádraží)
místo kde nádraží Těšnov stávalo
© Milan Caha, 11/2007

Novorenesanční nádraží, stylově navazující na antické tvarosloví, bylo považováno za nejkrásnější nádražní architekturu u nás a některými autory dokonce na světě.

Střední část budovy – nejbohatěji zdobenou – tvořila vysoká vstupní a odjezdová hala, na ni navazoval nižší dvoupodlažní dvoutrakt zakončený rohovými čtyřpodlažními pavilony. Objekt byl cihlový, s bohatou štukovou, sochařskou a malířskou výzdobou veřejně přístupných prostor – dvorany, restaurace, čekáren. Výrazné byly ocelové a litinové prvky jako sloupy, mříže, svítidla.

Milan Caha, 11.11. 2007
Ikona Koncové nádraží odbočky Rakouské severozápadní dráhy z Lysé nad Labem, vedoucí přes Libeň – dolní nádraží a zastávku Rohanský ostrov. Bylo postaveno v místech zbourané Poříčské brány v letech 1872–75 podle projektu Carla Schlimpa. ...
11.11. 2007, Milan Caha

Železniční dopravě sloužilo do roku 1972. V roce 1977 bylo ubouráno v souvislosti se stavbou magistrály jeho severní křídlo, v roce 1985 pak byly nesmyslně zbourány zbylé části..

11.11. 2007 Milan Caha
( Růžena Baťková a kol. Umělecké památky Prahy, Academia 1998)

Komentáře

Hl.m.Praha,  Hl.m.Praha  (AB), Praha 1-Nové Město

Místa v okolí

Nahrávám místa v okolí
Načítám seznam míst
Základní informace místa
ID místa: 5761
Typ místa: technická památka
Stav místa: zaniklý
Přístupnost: volně přístupno
Uveřejněno: 12.11.2007
Pokud se Vám vložené informace nelíbí nebo jste nalezli chybu, je možné ji opravit.
Upravit, vložit informace

A další technické památky v okolí

reklama