Novorenesanční nádraží Rakouské severozápadní dráhy z r. 1872–75 podle projektu Carla Schlimpa. Dopravě sloužilo do r.1972. V r.1977 ubouráno severní křídlo, v r. 1985 zbourány zbylé části. Bylo považováno za jedno z nejhezčích nádraží u nás.
Novorenesanční nádraží, stylově navazující na antické tvarosloví, bylo považováno za nejkrásnější nádražní architekturu u nás a některými autory dokonce na světě. Střední část budovy – nejbohatěji zdobenou – tvořila vysoká vstupní a odjezdová hala, na ni navazoval nižší dvoupodlažní dvoutrakt zakončený rohovými čtyřpodlažními pavilony. Objekt byl cihlový, s bohatou štukovou, sochařskou a malířskou výzdobou veřejně přístupných prostor – dvorany, restaurace, čekáren. Výrazné byly ocelové a litinové prvky jako sloupy, mříže, svítidla.
Milan Caha, 11.11. 2007
Koncové nádraží odbočky Rakouské severozápadní dráhy z Lysé nad Labem, vedoucí přes Libeň – dolní nádraží a zastávku Rohanský ostrov. Bylo postaveno v místech zbourané Poříčské brány v letech 1872–75 podle projektu Carla Schlimpa. Železniční dopravě sloužilo do roku 1972. V roce 1977 bylo ubouráno v souvislosti se stavbou magistrály jeho severní křídlo, v roce 1985 pak byly nesmyslně zbourány zbylé části.
Milan Caha, 11.11. 2007
( Růžena Baťková a kol. Umělecké památky Prahy, Academia 1998)