Pozůstatky kolejové lanovky na vodní převahu, přestavěné po I. světové válce na eskalátor ve svahu nad levým břehem Vltavy. Původně součást technických kuriosit, postavených při příležitosti Jubilejní zemské výstavy roku 1891.
Hlavní obrázek místa
© Petr Turyna 02/2005
Graficke pismenko Pozůstatky první lanové dráhy v Praze jsou dodnes k vidění v horní části příkrého svahu nad nábřežím Kapitána Jaroše, přímo před Letenským zámečkem. Dráha to byla poměrně krátká, vedla od ústí tunelu pod Letnou šikmo vzhůru svahem až ke konečné Křižíkovy elektrické dráhy. Provoz zahájila roku 1891, o něco později ji následovala velice podobná lanovka na Petřín, se kterou měla mnoho společného. Obě fungovaly na principu vodní převahy (od tohoto systému se brzy upustilo - narozdíl od Petřína není na Letné tolik zdrojů vody a provoz dráhy jí odčerpával přílišné množství - kvůli stížnostem z okolních domů byla Křižíkem r. 1903 převedena na eletrický pohon), na ...
Mass, Turyna Petr, 4.3. 2005

    Tutistické mapy

    Než vyrazíte, nezapomeňte si přibalit dobrou mapu.

    Turistické mapy KČT 1:50 000

    Edice KLUBU ČESKÝCH TURISTŮ, zpracoval vojenský kartografický ústav Harmanec

    Cykloturistické mapy, Kartografie

    Mapy v měřítku 1:70 000, ve formátu 105x220mm
    technická památka
    nepatrné zbytky zdí
    volně přístupno
    Česká republika
    Hl.m.Praha
     Hl.m.Praha  (AB)
    Praha 7-Holešovice