Secesní nádražní budova vybudovaná v l.1904–05, snad podle projektu Antonína Balšánka či Jana Vejrycha. Jako železniční stanice byla zrušena 1960, dnes zde funguje výhybna. V roce 2008 byla zbořena hrázděná čekárna. Budova, v roce 2001 vyhlášena jako kulturní památka, je řadu let opuštěná a chátrá.
Hlavní obrázek místa
© Milan Caha 02/2012
Graficke pismenko Nádraží bylo vybudováno v letech 1904–1905 na Pražské spojovací dráze z roku 1872. Na žádost Císařsko-královského ředitelství státních drah nahradilo starší, již nevyhovující zastávku. Kdo dvoupatrovou secesní nádražní budovu navrhl není jisté. Většinou bývá jako autor uváděn Antonín Balšánek, podle architekta a historika architektury Zdenka Lukeše je jejím autorem Jan Vejrych. Vedle nádražní budovy stála do ledna 2008 památkově významná hrázděná čekárna, která byla bez svolení památkářů zbourána. Jako železniční stanice přestalo nádraží fungovat již v roce 1960. V osmdesátých letech minulého století prošlo nepodařenou opravou, po které začaly jeho budovy ještě ...
Milan Caha (zdroj: http://cs.wikipedia.org/wiki/N%C3%A1dra%C5%BE%C3%AD_Praha-Vy%C5%A1ehrad), 3.2. 2012

    Tutistické mapy

    Než vyrazíte, nezapomeňte si přibalit dobrou mapu.

    Turistické mapy KČT 1:50 000

    Edice KLUBU ČESKÝCH TURISTŮ, zpracoval vojenský kartografický ústav Harmanec

    Cykloturistické mapy, Kartografie

    Mapy v měřítku 1:70 000, ve formátu 105x220mm
    technická památka
    chátrající
    nepřístupno
    Česká republika
    Hl.m.Praha
     Hl.m.Praha  (AB)
    Praha 2-Nové Město