Nejdelší železniční dvoukolejný železobetonový most Evropy dostavěný r. 1955, v provozu až od r. 1964. Nikdy nebyl plně využit, díky absenci koncepce silně předimenzován. Na stavbě se nuceně podíleli akademicky vzdělaní pracovníci.
Hlavní obrázek místa
© Petr Turyna 01/2006
Graficke pismenko Nepřehlédnutelné těleso nejdelšího železničního dvoukolejného železobetonového mostu Evropy překračuje svou délkou 910 metrů vltavský tok, železniční trať Praha – Plzeň a Praha – Vrané n. Vlt, tramvajovou trať do Modřan, řeku strakonické výpadovky a modřanskou silnici. Silně předimenzovaná stavba z padesátých let je známá především „nuceným nasazením“ filozofů, lékařů, právníků (zkrátka vzdělaných lidí, kterých se tehdejší režim obával nejvíce) do dělnických a pomocných profesí. Most o 15 polích s rozpětím 53,5 m tvarem lehce připomíná obrácené písmeno S. Západním obloukem končí před chuchelským (též dvoukolejným) tunelem. Uprostřed tohoto oblouku byla ...
Mass, Turyna Petr, 12.1. 2006

    historie

    Vlastní myšlenka odvrátit těžkou nákladní dopravu z centra Prahy kolovala mezi odborníky již dlouho. První reálné návrhy předložil r. 1920 Ing. Josef Kubler, jehož práce byla později podpořena Ing. Miroslavem Chlumeckým – zahrnul ji do tzv. dispozičního plánu budoucích železničních úprav v Praze předloženého r. 1927 regulační komisi. V té době však vyvstaly jiné priority (nákladové nádraží Žižkov, vinohradské tunely). Po válce nová plánovací

    Mass, Turyna Petr, 12.1. 2006

    Tutistické mapy

    Než vyrazíte, nezapomeňte si přibalit dobrou mapu.

    Turistické mapy KČT 1:50 000

    Edice KLUBU ČESKÝCH TURISTŮ, zpracoval vojenský kartografický ústav Harmanec

    Cykloturistické mapy, Kartografie

    Mapy v měřítku 1:70 000, ve formátu 105x220mm
    most
    zachovalý
    volně přístupno
    Česká republika
    Hl.m.Praha
     Hl.m.Praha  (AB)
    Praha 4-Braník