
Na místě nehody byl vztyčen kříž, který byl v březnu 1967 přemístěn asi 80 metrů od místa neštěstí a obehnán mřížkovým plotem. U příležitosti 40. výročí neštěstí v roce 2000 proběhl pietní akt. Obecní úřad ve Stéblové nechal nahradit značně zchátralý a zrezivělý kříž černou žulovou deskou, na které je nápis: „Pro vzpomínku na železniční neštěstí 14.11.1960 Obec Stéblová, 14.11.2000“, vsazenou do upraveného okolí.
Osobní vlak 608, tažený parní lokomotivou, jel z Liberce přes Hradec Králové do Pardubic. Druhý vlak – číslo 653, byla souprava tvořená šesti vozy, první a poslední byl motorový vůz M131 a mezi nimi byly čtyři osobní vozy – jel opačným směrem. Oba vlaky se měly na jednokolejné trati podle grafikonu křižovat ve stanici Stéblová, která má tři dopravní koleje a tehdy byla zabezpečena mechanickým zabezpečovacím zařízením s ústředním stavědlem a mechanickými vjezdovými a odjezdovými návěstidly i předvěstmi. Z nikdy nevysvětlených důvodů opustil vlak 608 stanici ještě před průjezdem druhé soupravy. Výpravčí ze Stéblové se snažil píšťalkou a svítilnou signalizovat "zastavte všemi prostředky", ale nikdo si ho nevšiml. Dokonce požádal výhybkáře, aby pronásledoval vlak na kole a zastavil ho. Když ani ten neuspěl, výpravčí se nevzdal a telefonoval na stanoviště podél trati před vlakem 608, aby zastavili vlak 653. Bohužel, ani s tím nepochodil. Ke srážce došlo asi 1,5 km od stanice Stéblová přibližně v místě, kde nyní křižuje trať silnice spojující Pardubice a Hradec. Rychlost obou vlaků byla asi 60 km/h. Vzhledem k mlze a tmě se oba protijedoucí vlaky spatřily asi na 80 m. Oba strojvedoucí se pokoušeli své soupravy zabrzdit, což bylo pochopitelně marné, protože od okamžiku spatření protijedoucího vlaku do srážky uplynuly asi čtyři vteřiny. Náraz byl slyšet na kilometr daleko. Lehká konstrukce motorového vozu nemohla proti masivní parní lokomotivě obstát. Strojvedoucí a jeho pomocník vysypali žhavé uhlí z kotle, aby nedošlo k výbuchu parní lokomotivy. Od něj chytila nafta unikající z motorového vozu a způsobila požár motorového vlaku. Plameny místy dosahovaly výšky až čtyř metrů. Záchranné práce začaly po šesté hodině večerní. Byli zde zdravotníci z Hradce Králové a Pardubic, vojáci, příslušníci VB a pomáhali i obyvatelé obce Stéblová. Ranění byli po provizorním ošetření rozváženi do nemocnic v Pardubicích a Hradci Králové, kde se operovalo i v porodnici.Ti, kdo přežili, byli vyproštěni do osmé hodiny večerní. Tato tragická nehoda si vyžádala 118 mrtvých a 110 těžce zraněných a škodu v hodnotě 477 000 Kčs. Některé oběti se nepodařilo identifikovat, těla tří obětí nebyla nalezena. Soud s hlavními aktéry se odehrál v únoru 1961.Tresty odnětí svobody pro strojvedoucího, vlakvedoucího a staršího průvodčího se pohybovaly kolem pěti let, topič dostal rok a půl natvrdo. Mladší průvodčí dostal podmíněný trest a vlakový manipulant byl osvobozen. Tresty udělené komunistickou justicí v roce 1961 byly velice mírné. Pětiletý trest odnětí svobody byl tehdy horní hranicí zákonné sazby za takový trestný čin..