
Poloha Lokte na ostrohu, obkrouženém hlubokým údolím Ohře, vedla k tomu, že město jako jedno z mála v českých zemích bylo komunikačně prakticky slepé. Západním směrem nevedla z náměstí žádná cesta. To se ukázalo jako nevýhodné poté, co se císařská silnice z Chebu do Karlových Varů městu roku 1720 vyhnula. Snaha o její přeložení přes město byla korunována úspěchem až roku 1836, kdy se po dvou letech stavby podařilo dokončit nejvyšší řetězový most v dnešním Česku a silnice tak mohla vést přímo přes loketské náměstí. Přípravné práce začaly roku 1829, základní kámen byl položen o pět let později. Při svém otevření most dostal jméno po císaři Ferdinandu I. (V.), téhož roku korunovaném na českého krále. Návrh vypracoval Ing. L. Wöllner, stavbu provedla firma K. Jelínka. Most byl výjimečný zejména svou výškou nad hladinou, která činila přibližně 20 m a byla ze všech českých řetězových mostů největší. Rozpětí mezi oběma pilíři činilo 67,6 m.… číst dále