V lokalitě Dubový kopec u Velkého Kosíře jsou pozůstatky nedokončeného slovanského hradiště (asi ze 6. stol.). Objeveno r. 1973 archeologem V. Dohnalem. Částečně zkoumáno.
Hlavní obrázek místa
04 - Terénní nerovnost uprostřed lokality
© Ivo Rozehnal 07/2015
Graficke pismenko Hradiště Dubový kopec obchází kolem potoku Zlatá stružka zelená tur. značka z vrcholu Velkého Kosíře, kde je rozhledna, dále do Ludéřova. Zde je tvrz a nedaleko zbytky opevnění tzv. Keltská svatyně. V obci Drahanovice je zase tvrz Černá věž, v Čechách p. K. zámek, muzeum kočárů, ve Slatinicích lázně, v Náměšti na Hané zámek a všude nádherná příroda PP Velký Kosíř a PP Terezské údolí.
10.7. 2015

historie

Mezi obcemi Drahanovice a Lhota pod Kosířem se nachází nevýrazné a poměrně neznámé hradiště. Pojmenováno bylo po zdejší lokalitě Dubový kopec. To zaujalo vyvýšenou ostrožnu kopce v severní části pod vrcholem Velkého Kosíře. Od jihu k severu po západní straně je hradiště obtékané potokem Zlatá stružka. Lokalitu uvedl do povědomí archeolog V. Dohnal v r. 1973. Sám zde provedl menší výzkum. Ten nebyl úspěšný, takže se zprvu domníval, že lokalita

Ivo Rozehnal - zdroj - Encykl.hradišť na Moravě a ve Slezsku / J.Čižmář, 10.7. 2015

popis

Na místo hradiště se dostanete nejlépe od Lhoty pod Kosířem, kdy po esíčku na silnici asi po 100 m odbočíte vlevo na lesní cestu. Pokud byste chtěli využít druhou lesní cestu asi o 50 m dál, tak ta je dnes změněna a terén k lokalitě je velmi zarostlý. Takže první odbočka vlevo a pořád přímým směrem. Na mapách je uvedena asi po 50 m další lesní cesta vpravo, ale ta již neexistuje. Lesní cesta vás dovede na západní stranu hradiště. Při klesání se

Ivo Rozehnal, 10.7. 2015

Tutistické mapy

Než vyrazíte, nezapomeňte si přibalit dobrou mapu.