Terénní náznaky po železničním fortu VII postaveném souběžně s železničním fortem č. I někdy v letech 1854-1867 zprvu jako zemní a později zděný. Zajímavostí těchto dvou totožných fortů bylo, že se skládaly ze dvou částí, mezi nimiž procházela železnice, proto se nazývají též dvojforty.
Z železničního dvojfortu č. VII toho mnoho nezbylo, nedochoval se ani druhý železniční fort, jeho "dvojče" s číslem I, který byl u Černovíra. Dnes je místo, kde stála polovina fortu VII (druhá část se nacházela na opačné straně kolejí, oddělujících obě části), rekreační oblastí zvanou Amerika, která je volně přístupná veřejnosti. Zejména v letních měsících je zdejší restaurace hojně navštěvována. Kolem prostoru jedné z částí bývalé pevnůstky se nacházejí malé zatopené štěrkovny tvořící půlkruh a připomínající příkop pevnůstky.
Luděk Vláčil, 3.10. 2015
Atypický železniční fort VII byl postaven souběžně s železničním fortem č. I, tedy někdy v průběhu let 1854-1867, zprvu jako provizorní (zemní) a později permanentní (zděný). Hlavním úkolem těchto fortů bylo postřelovat železniční trať a současně působit jako její uzávěra. Zajímavostí těchto dvou totožných fortů bylo, že se skládaly ze dvou částí, mezi nimiž procházela železnice, proto se nazývají též dvojforty.
Luděk Vláčil, 3.10. 2015