
Viadukt je veden přes údolí Milevského potoka. Je konstruován jako masivní, kamenný, devítiobloukový, kolmý a bez křídel. Je postaven z velkých, na hrubo přitesaných lomových kamenů. Pilíře jsou postaveny na půdorysu obdélníka, nahoru se zužují a nahoře v patách kleneb na vnitřní straně je pět krakorců, které v době výstavby nesly bednění kleneb. Kamenné kvádry v nárožích pilířů jsou bosované. Jsou zděné na vápenné maltě a uvnitř spárované betonem. Viadukt je neomítnutý. Ve středu každé klenby je osazena odtoková trubka přesahující líc zdiva. Koruna zdí je v horní části osazena parapetními deskami o šířce 60 cm a výšce 33 cm. V parapetních deskách je osazeno ocelové zábradlí. Krajní pilíře jsou nižší vzhledem k reliéfu terénu. Šest oblouků má rozpětí 12 m a tři 10 m. Milevský potok protéká pod třetí klenbou ze severu k jihu. Svahy kolem viaduktu jsou vyloženy nepravidelnou dlažbou. Viadukt je dlouhý 140,15 m,… číst dále
Viadukt u Milevska byl postaven v průběhu roku 1889, železniční trať byla uvedena do provozu 21. listopadu 1889. Na výstavbě viaduktu se podíleli italští dělníci. Viadukt je v km 26,018 železniční trati 201 Tábor-Ražice. V roce 1988 byl zapsán do Ústředního seznamu kulturních památek České republiky. Viadukt nad Milevským potokem byl opravován v letech 2006 a 2009.