Terénní náznaky po železničním fortu VII postaveném souběžně s železničním fortem č. I někdy v letech 1854-1867 zprvu jako zemní a později zděný. Zajímavostí těchto dvou totožných fortů bylo, že se skládaly ze dvou částí, mezi nimiž procházela železnice, proto se nazývají též dvojforty.
Hlavní obrázek místa
pohled na pozůstatky valu západní části fortu.
© Luděk Vláčil 10/2015
Graficke pismenko Z železničního dvojfortu č. VII toho mnoho nezbylo, nedochoval se ani druhý železniční fort, jeho "dvojče" s číslem I, který byl u Černovíra. Dnes je místo, kde stála polovina fortu VII (druhá část se nacházela na opačné straně kolejí, oddělujících obě části), rekreační oblastí zvanou Amerika, která je volně přístupná veřejnosti. Zejména v letních měsících je zdejší restaurace hojně navštěvována. Kolem prostoru jedné z částí bývalé pevnůstky se nacházejí malé zatopené štěrkovny tvořící půlkruh a připomínající příkop pevnůstky.
Luděk Vláčil, 3.10. 2015

    historie

    Atypický železniční fort VII byl postaven souběžně s železničním fortem č. I, tedy někdy v průběhu let 1854-1867, zprvu jako provizorní (zemní) a později permanentní (zděný). Hlavním úkolem těchto fortů bylo postřelovat železniční trať a současně působit jako její uzávěra. Zajímavostí těchto dvou totožných fortů bylo, že se skládaly ze dvou částí, mezi nimiž procházela železnice, proto se nazývají též dvojforty.
    Luděk Vláčil - zdroj: http://cisarska-pevnost.cz, 3.10. 2015

    Tutistické mapy

    Než vyrazíte, nezapomeňte si přibalit dobrou mapu.

    Turistické mapy KČT 1:50 000

    Edice KLUBU ČESKÝCH TURISTŮ, zpracoval vojenský kartografický ústav Harmanec
    pevnost, bunkr
    terénní náznaky
    volně přístupno
    Česká republika
    Olomoucký kraj
     Olomouc  (OL)
    Olomouc-Holice