Stavba probíhala v letech 1925–28. Jeho zajímavostí je, že slouží jak silniční, tak i železniční dopravě. Zavedení železnice do města byl hlavní důvod ke stavbě mostu. Do té doby Křižíkova trať Tábor-Bechyně končila na levé straně Lužnice mimo město.
Hlavní obrázek místa
Pohled od středu města
© Jiří Cukr, 07/2007
Železobetonový most zvaný Duhový nebo Duha se klene v Bechyni 50 metrů nad údolím Lužnice (místy skalnatým) a tvoří jednu z dominant města. Je dlouhý 224,8 metrů, rozpětí oblouku je 90 metrů, šířka vozovky i s chodníky činí 8,9 metrů. Byl konstruován jako sdružený, tzn., že po něm vede doprava jak silniční, tak železniční (známá Křižíkova dráha Tábor – Bechyně, která původně končila před městem). Skvělé jsou nejen pohledy z mostu, ale i pohledy na něj z různých míst a turistických tras vedoucích kolem.
Jiří Cukr s použitím informačního panelu u mostu, 27.7. 2007

    historie

    Most se začal stavět na jaře roku 1926 podle projektu ing. Eduarda Viktory. Stavbu prováděla pražská firma ing. Hlava a dr. Kratochvíla. Do provozu byl uveden v létě 1928. Na stavbě pracovalo na 400 dělníků (např. 30 zedníků a betonářů, 17 zámečníků a kovářů). Spotřebováno bylo na 2200 metrů krychlových dřeva, 2500 tun cementu a 500 tun armovacího železa. Finanční náklady se vyšplhaly na bezmála 5 000 000 korun, polovinu z částky platil stát,

    Jiří Cukr s použitím informačního panelu u mostu, 27.7. 2007

    Tutistické mapy

    Než vyrazíte, nezapomeňte si přibalit dobrou mapu.

    Turistické mapy 1:100 000, Kartogradie

    Edice Kartografie
    most
    zachovalý
    volně přístupno
    Česká republika
    Jihočeský kraj
     Tábor  (TA)
    Bechyně