Postaven v letech 1868–1870 jako součást stavby železnice z Vídně do Brna. Byl prvním celoželezným mostem v Rakousku-Uhersku. Pro podobnost mezi viaduktem a Eiffelovkou byl nazýván též „Eiffelův most“. Dodnes se dochovalo jen jeho torzo.
Hlavní obrázek místa
Ivančický viadukt
Celkový pohled z podpěry.
© Tomáš Kyncl, 09/2007
Graficke pismenko Z Ivančic po silnici č. 152 podél Jihlavy směrem na Dolní Kounice. Pod viadukty je možné odbočit vpravo přes řeku, kde je dostatek místa na parkování.
Tomáš Kyncl, 29.10. 2008

    historie

    Mostní konstrukce byla vysoká 42 m, dlouhá 374 m a spočívala na 5 pilířích. Výstavba trvala 2 roky. První zatěžkávací zkouška byla provedena v srpnu 1870. Stavbu realizovala firma, v níž měl podíl i Gustav Eiffel. Předpokládá se, že při výstavbě mostu byly vyzkoušeny a prověřeny některé stavební a konstrukční postupy, jež byly později použity při stavbě Eiffelovy věže v Paříži. V roce 1978 byl na mostě ukončen provoz kvůli jeho nevyhovující

    Tomáš Kyncl, zdroj WEB, 29.10. 2008

    Tutistické mapy

    Než vyrazíte, nezapomeňte si přibalit dobrou mapu.

    KOMPASS 1:50 000 (Geodézie ČS)

    Ukončená edice turistických map KOMPASS, 1:50 000, v roce 2006, Geodézie ČS.

    Cykloturistické mapy, Kartografie

    Mapy v měřítku 1:70 000, ve formátu 105x220mm
    most
    chátrající
    volně přístupno
    Česká republika
    Jihomoravský kraj
     Brno-venkov  (BO)