
Mostní konstrukce byla vysoká 42 m, dlouhá 374 m a spočívala na 5 pilířích. Výstavba trvala 2 roky. První zatěžkávací zkouška byla provedena v srpnu 1870. Stavbu realizovala firma, v níž měl podíl i Gustav Eiffel. Předpokládá se, že při výstavbě mostu byly vyzkoušeny a prověřeny některé stavební a konstrukční postupy, jež byly později použity při stavbě Eiffelovy věže v Paříži. V roce 1978 byl na mostě ukončen provoz kvůli jeho nevyhovující nosnosti a v jeho těsné blízkosti byl otevřen nový viadukt. Ten starý byl prohlášen kulturní památkou, nicméně začal chátrat. Hrušovanská podpěra se díky nestabilnímu podloží pozvolna propadala, až začala bránit dilataci mostu. V roce 1991 byla situace tak vážná, že se musela okamžitě řešit. Na zásah vlády se ustoupilo od původně zamýšlené kompletní demolice a byla rozebrána jen malá část mostu u hrušovanské podpěry. Most, „chráněn“ statusem kulturní památky, však chátral dál. Nepříjemnou… číst dále