
Jedete-li po silnici č. 16 od Mladé Boleslavi na Mělník, hned za mostem přes řeku Jizeru budete podjíždět v oblasti Jizerní Vtelno železniční most. Most je na železniční trati mezi Benátkami nad Jizerou a Vincem. Je dlouhý 152 m, vysoký 27 m a široký 5 m. Tento železobetonový viadukt o třech obloucích je z roku 1924 a jeho stavba trvala 120 dnů.
Jejich malá únosnost vedla k náhradě za přímopásové příhradové konstrukce ze svářkové oceli, kterou dodala roku 1884 Vojtěšská huť z Kladna. I nové ocelové konstrukce přestaly záhy splňovat rostoucí zátěžové požadavky železničního provozu. Připravovanou další výměnu ocelových konstrukcí překazila I. světová válka. Po jejím skončení se navíc ukázalo, že stav pilířů neumožňuje osadit na ně potřebná únosnější a tím i těžší mostní pole. V soutěži, vyhlášené roku 1923 byla proto preferována betonová nosná konstrukce, která by mostu zajistila definitivně potřebné parametry s minimálním dopadem na provoz během stavby. Podle vítězného projektu kanceláře Ing. Hlava a Dr. Kratochvíl, který zpracoval zakladatel československého betonového stavitelství, pozdější prof. Ing. Stanislav Bechyně, byly práce zahájeny 7. 4. 1924. Při zachování provozu na mostě byly do 10. 8. téhož roku vybetonovány části hlavních kleneb a arkádových rámů, které nezasahovaly do ocelových konstrukcí. Výluka provozu, během které byly demontovány ocelové prvky a dokončena betonáž celého mostu, trvala pouhých 40 dní (do 18. 9.). Stavba skončila několik dní poté. První velký betonový železniční most v českých zemích je pozoruhodný velmi nízkým poměrem výztuže k betonu (22,5 kg výztuže na metr krychlový betonu), jde tedy o beton jen slabě vyztužený. Most i přesto bez větších oprav funguje již deváté desetiletí, i když se na něm projevuje zanedbaná údržba zejména pronikáním vody do nosné konstrukce..