Železobetonový viadukt nahradil roku 1924 původní ocelový most přes údolí Strenického (Skalského) potoka. Pilíře a opěry původního objektu jsou zachovány mezi parabolickými betonovými klenbami, v těchto rozměrech použitých v českých zemích poprvé.
Hlavní obrázek místa
2003 ©Luděk Pitter
Graficke pismenko Jedete-li po silnici č. 16 od Mladé Boleslavi na Mělník, hned za mostem přes řeku Jizeru budete podjíždět v oblasti Jizerní Vtelno železniční most. Most je na železniční trati mezi Benátkami nad Jizerou a Vincem. Je dlouhý 152 m, vysoký 27 m a široký 5 m. Tento železobetonový viadukt o třech obloucích je z roku 1924 a jeho stavba trvala 120 dnů.
Mosty České republiky, mapa, vydal B.A.T. Program s.r.o., 5.11. 2003

    historie

    Stránovský železniční viadukt
    Přemostění údolí Strenického potoka těsně nad jeho ústím do Jizery bylo součástí stavby kmenové trati Turnovsko - kralupsko - pražské dráhy, která byla mezi Kralupy nad Vltavou a Turnovem otevřena 16. 10. 1865. Dvě opěry a dva pilíře, vyzděné z místního pískovce, nesly tři příhradové železné konstrukce Schiffkornovy soustavy. Jejich malá únosnost vedla k náhradě za přímopásové příhradové konstrukce ze svářkové oceli, kterou dodala roku 1884

    Ivan Grisa, dle H. Hlušičková a kol.: Technické památky v Čechách, na Moravě a ve Slezsku, II. díl, Libri 2002, 5.3. 2011

    Tutistické mapy

    Než vyrazíte, nezapomeňte si přibalit dobrou mapu.

    Cykloturistické mapy, Kartografie

    Mapy v měřítku 1:70 000, ve formátu 105x220mm

    Turistické mapy 1:100 000, Kartogradie

    Edice Kartografie
    most
    zachovalý
    nepřístupno
    Česká republika
    Středočeský kraj
     Mladá Boleslav  (MB)
    Krnsko