Betonový silniční most vedoucí přes koryto Jizery a přilehlou inundační louku. Postaven roku 1922 jako náhrada za dřevěný objekt. Dne 7. 3. 1925 pojmenován po presidentovi ČSR Tomáši Garrigue Masarykovi. Příslušné pamětní reliéfy sňaty v letech 1939 a 1952. Obnoveny při opravě roku 1996.
Hlavní obrázek místa
Hlavní mostní pole od východu
© Ivan Grisa 09/2011

Masarykův most v Debři u Mladé Boleslavi

Graficke pismenko Přechod přes Jizeru mezi Hrdlořezy (na pravém břehu) a Debří na důležité cestě od Prahy přes Mladou Boleslav do Bělé pod Bezdězem a dále na Žitavu zajišťoval zřejmě od středověku dřevěný most. Ten byl často ničen povodněmi i procházejícími vojsky (doloženo např. koncem třicetileté války, následkem čehož byla obnovena převozní povinnost pro obyvatele jediné debřské levobřežní usedlosti). Dřevěný most přestával stačit nárokům rostoucí silniční dopravy. O jeho náhradě se uvažovalo již před I. světovou válkou, která ale uskutečnění záměru odsunula. Roku 1922 byl postaven betonový objekt. Ten sestává z hlavního pole, neseného obloukovými nosníky o rozpětí 46,5 m ...
Ivan Grisa, 27.9. 2011

    Tutistické mapy

    Než vyrazíte, nezapomeňte si přibalit dobrou mapu.

    Cykloturistické mapy, Kartografie

    Mapy v měřítku 1:70 000, ve formátu 105x220mm

    Turistické mapy 1:100 000, Kartogradie

    Edice Kartografie
    most
    zachovalý
    volně přístupno
    Česká republika
    Středočeský kraj
     Mladá Boleslav  (MB)
    Mladá Boleslav-Debř