
Železniční trať, která vede okolo Říkonína a Kutin, slouží jako spojnice Brna s Prahou přes Havlíčkův Brod. Západně od obce zde trať přetíná dvě hluboká údolí dvěma viadukty. Tzv. Malý viadukt přechází přes údolí Lubenského potoka a stojí nedaleko osady Kutiny. Jedná se o krátký klenutý most, který je založen na kamenných základech a poté dobetonován včetně oblouků. Pilíře mostu byly založeny jako kamenné v počátcích výstavby trati. Z důvodů časových a hlavně finančních úspor bylo navrženo jejich dokončení armovaným betonem, a tak bylo nakonec realizováno. Od roku 2017 probíhá rekonstrukce železniční trati včetně Kutinského viaduktu. Důvodem je zvýšení průjezdní rychlosti železniční tratě.
O stavbě železniční tratě Brno – Havlíčkův Brod a všech souvisejících staveb bylo rozhodnuto v roce 1938. Stavba byla zahájena roku 1940, ale v průběhu války byla zastavena. Po jejím skončení se stavební práce postupně rozběhly. Doprava na trati z Havlíčkova Brodu do Brna byla slavnostně zahájena 20. prosince 1953.