Železniční most přes Labe v Ústí nad Labem vznikl jako náhrada původního kombinovaného mostu z roku 1874. Přes řeku převádí dvojkolejnou trať a lávku pro pěší.
Hlavní obrázek místa
Část pro pěší na severní straně
© Jiří Cukr, 04/2010
Graficke pismenko Most začíná na ústeckém břehu pod vyhlídkovou restaurací Větruše, po jeho lávce pro pěší lze přejít na Střekovské nábřeží s labskou cyklostezkou. Při přechodu se otevírá panorama ústeckého centra.
Ivan Grisa, 10.6. 2008

    historie

    Železniční most v Ústí nad Labem
    Most byl postaven v rámci předelektrisačních úprav celého traťového úseku Ústí n. L. Střekov – Ústí n. L. západ v letech 1954 – 57 jako náhrada původního jednokolejného mostu z roku 1874. Ve své době byla účast na jeho výstavbě i formou vylepšení třídního profilu řady uchazečů o vysokoškolské studium. Byl stavěn postupně. Nejprve byla postavena část, po které vede druhá traťová kolej (ve směru ze Střekova) s tím, že pilíře v Labi byly postaveny

    Ivan Grisa, dle fondů Národního archivu ČR, 10.6. 2008

    popis

    Most se skládá ze tří základních částí: - Přemostění ulice Střekovské nábřeží je provedeno pomocí trámového železobetonového nosníku, položeného na monolitických pilířích. Rozpon hlavního nosníku je 19,38 m. Střekovská (východní) opěra kryje čelo náspu od železniční stanice Ústí n. L. - Střekov, ústecká (západní) opěra slouží zároveň jako pilíř další části mostu. Je k ní přisazeno i dvojramenné schodiště na obě lávky pro pěší. - Přemostění

    Ivan Grisa, dle fondů Národního archivu ČR, 10.6. 2008

    Tutistické mapy

    Než vyrazíte, nezapomeňte si přibalit dobrou mapu.

    Turistické mapy KČT 1:50 000

    Edice KLUBU ČESKÝCH TURISTŮ, zpracoval vojenský kartografický ústav Harmanec

    Shocart turistické 1:50 000

    Turistické mapy Shocart 1:50 000.
    most
    chátrající
    volně přístupno
    Česká republika
    Ústecký kraj
     Ústí nad Labem  (UL)
    Ústí nad Labem