
Most se skládá ze tří základních částí: - Přemostění ulice Střekovské nábřeží je provedeno pomocí trámového železobetonového nosníku, položeného na monolitických pilířích. Rozpon hlavního nosníku je 19,38 m. Střekovská (východní) opěra kryje čelo náspu od železniční stanice Ústí n. L. - Střekov, ústecká (západní) opěra slouží zároveň jako pilíř další části mostu. Je k ní přisazeno i dvojramenné schodiště na obě lávky pro pěší. - Přemostění Labe a přilehlých břehových partií zajišťují dvě ocelové příhradové konstrukce s horní mostovkou (každá pro jednu traťovou kolej). Břehové pilíře jsou postaveny z monolitického betonu, pilíře ve vodním toku jsou železobetonové, obložené přírodním kamenem. Nýtované konstrukce jsou na ústeckém břehu uloženy pevně, na ostatních pilířích na ložiskách. Na spodní úrovni příhradových konstrukcí jsou po každé straně mostu vysunuty nosníky pro umístění lávek pro pěší. Jejich nosnou konstrukci tvoří nýtované ocelové profily, pochozí… číst dále
Most byl postaven v rámci předelektrisačních úprav celého traťového úseku Ústí n. L. Střekov – Ústí n. L. západ v letech 1954 – 57 jako náhrada původního jednokolejného mostu z roku 1874. Ve své době byla účast na jeho výstavbě i formou vylepšení třídního profilu řady uchazečů o vysokoškolské studium. Byl stavěn postupně. Nejprve byla postavena část, po které vede druhá traťová kolej (ve směru ze Střekova) s tím, že pilíře v Labi byly postaveny v plné šíři. Po dokončení první části byl zahájen jednokolejný obousměrný provoz. Plně dvoukolejný provoz po novém mostě začal po jeho úplném dokončení v roce 1958 prakticky zároveň s elektrisací trati. Od té doby slouží most bez zásadních úprav i oprav (kromě nového napojení lávek pro pěší na levém břehu) dodnes. Projekčně nejobtížnější bylo zřejmě řešení pilíře 2 – 3 nového mostu na střekovském břehu. Vzhledem k poloze obou mostů se musel pilíř stavět „okolo“ pilíře starého mostu,… číst dále
Pokud hledáte kam a jak bezpečně ukládat své rodinné soubory jako jsou fotky, videa, programy, hudba nebo jiná data a nechcete využívat veřejné cloudové služby, je čas se poohlédnout po jiném elegantním řešení.
Když se rozhodnete pro stavbu nového domu je toho na řešení opravdu hodně. Aby se na něco nezapomnělo v průběhu elektroinstalačních prací, přináším Vám pěkně pohromadě pár praktických rad a tipů.
Architektura je vizuální umění, což znamená, že její úspěch závisí na tom, jak vypadá. Ošklivá budova nepřitáhne tolik návštěvníků a nedokáže nalákat potenciální nájemce nebo kupce. Ve fotografii je osvětlení nejdůležitějším prvkem, který rozhoduje o úspěšném záběru. Osvětlení může vaše fotografie architektury ovlivnit nebo zničit, a proto vám přinášíme tyto nejlepší tipy, jak své snímky vylepšit. Fotografování architektury s sebou přináší své vlastní výzvy, ale výsledky mohou být neuvěřitelně obohacující, jakmile si je osvojit. Nejde jen o správné úhly; existuje několik triků, díky kterým budou vaše snímky vynikat nad ostatními. Zde je několik nejlepších tipů, jak můžete zlepšit své fotografování architektury:
Již jednou se stalo, že banku, pro kterou jsem se svobodně a s nadšením rozhodl a kterou jsem mnoho let využíval spolkla jiná banka. A to se pak děly věci, které negativním způsobem ovlivnily můj život na několik roků.
Slova, která fascinují svým netradičním, trochu rozplizlým zněním. Kromě zvukomalby nemají některé z nich spolu nic moc společného. Tak se nyní podrobněji podíváme na každé z nich.
Albena je dnes lázeňsko-turistický komplex, který ožívá především během letních měsíců. Tento chráněný monument socialismu se nalézá asi 20km od města Varna v Bulharském letovisku.