
Most se skládá ze tří základních částí: - Přemostění ulice Střekovské nábřeží je provedeno pomocí trámového železobetonového nosníku, položeného na monolitických pilířích. Rozpon hlavního nosníku je 19,38 m. Střekovská (východní) opěra kryje čelo náspu od železniční stanice Ústí n. L. - Střekov, ústecká (západní) opěra slouží zároveň jako pilíř další části mostu. Je k ní přisazeno i dvojramenné schodiště na obě lávky pro pěší. - Přemostění Labe a přilehlých břehových partií zajišťují dvě ocelové příhradové konstrukce s horní mostovkou (každá pro jednu traťovou kolej). Břehové pilíře jsou postaveny z monolitického betonu, pilíře ve vodním toku jsou železobetonové, obložené přírodním kamenem. Nýtované konstrukce jsou na ústeckém břehu uloženy pevně, na ostatních pilířích na ložiskách. Na spodní úrovni příhradových konstrukcí jsou po každé straně mostu vysunuty nosníky pro umístění lávek pro pěší. Jejich nosnou konstrukci tvoří nýtované ocelové profily, pochozí… číst dále
Most byl postaven v rámci předelektrisačních úprav celého traťového úseku Ústí n. L. Střekov – Ústí n. L. západ v letech 1954 – 57 jako náhrada původního jednokolejného mostu z roku 1874. Ve své době byla účast na jeho výstavbě i formou vylepšení třídního profilu řady uchazečů o vysokoškolské studium. Byl stavěn postupně. Nejprve byla postavena část, po které vede druhá traťová kolej (ve směru ze Střekova) s tím, že pilíře v Labi byly postaveny v plné šíři. Po dokončení první části byl zahájen jednokolejný obousměrný provoz. Plně dvoukolejný provoz po novém mostě začal po jeho úplném dokončení v roce 1958 prakticky zároveň s elektrisací trati. Od té doby slouží most bez zásadních úprav i oprav (kromě nového napojení lávek pro pěší na levém břehu) dodnes. Projekčně nejobtížnější bylo zřejmě řešení pilíře 2 – 3 nového mostu na střekovském břehu. Vzhledem k poloze obou mostů se musel pilíř stavět „okolo“ pilíře starého mostu,… číst dále
Když jsme se rozhodli při své cestě po severu Francie, Normandii a Bretani zastavit v Amiens, věděli jsme, že nás čeká malebné město s řadou památek, v čele s katedrálou Notre-Dame, největší vrcholně gotickou katedrálou ve Francii. Gotických katedrál jsme cestou viděli mnoho – včetně těch nejslavnějších v Chartres a v Remeši. Amiens nám ale nabídlo něco opravdu překvapivého, co jsme jinde nepotkali – Les hortillonnages d'Amiens.
Halič je území s dlouhou a značně komplikovanou historií. Nečekanou stopu v tomto kraji zanechal československý architekt, rodem ze slovenské Myjavy, Dušan Jurkovič (1868 – 1947). Jeho jméno máme spojené s pohádkovými chaloupkami Libušín a Maměnka na Pustevnách a dalšími domy inspirovanými lidovou architekturou. To, že je autorem tří desítek vojenských hřbitovů na polsko–slovenském pomezí není až tak známo.
Stěhujete se do nového bytu? Plánujete novou kuchyň a těšíte se až v ní poprvé uvaříte? Máme pro Vás několik tipů na co si dát pozor při jejím plánování a realizaci, aby nová kuchyň nebyla zklamáním.
Rčení „panenko skákavá“ pravděpodobně zná většina z nás. Nemnozí ovšem vědí, že souvisí se zaniklou vesnicí nad Žlutickou přehradou a s uctívání mariánského obrazu, který je považován za zázračný.
Ať už si to uvědomujeme či nikoliv, žijeme v době, která nám díky pokroku a novým technologiím nabízí plnou kontrolou nad chodem domácnosti. V teplých letních měsících spoléháme na klimatizovanou teplotu vzduchu a před zimou se chráníme například regulací ohřevu vody v radiátorech.
Štramberk je v mnoha ohledech jedinečné město. Jeho mohutná kamenná věž, vyhlížející už pěkných pár století daleko do kraje, má dar vábení. Nelze ji jenom tak uniknout. Jakmile jednou její volání vyslyšíte, lapne vás a už nepustí. Propadnete kouzlu tohoto města, jemuž se ne nadarmo říká Moravský Betlém.