Most otevřený dne 9. srpna 1936 je dodnes nejvýznamnějším objektem tohoto druhu na území města. Smělá konstrukce horních oblouků, která nese výrazně vyklenutou mostovku, se stala symbolem používaným často ke zkratkovitému popisu celého Ústí.
Hlavní obrázek místa
Pohled ze železničního mostu
© Jiří Cukr, 04/2010
Most vede z Předmostí na ústeckém (levém) břehu na třídu Národního odboje na střekovském (pravém) břehu Labe. Od centra města (resp. hlavního nádraží) je vzdálen několik minut pěšky.
Ivan Grisa, 10.6. 2008
popis

Most spojuje křižovatku Předmostí na ústecké a třídu Národního odboje na střekovské straně. Je nesen dvěma pilíři, stojícími těsně při labských březích. Na nich spočívá nýtovaná ocelová konstrukce, skládající se ze dvou nosných oblouků s 21 stojkami v každém z nich (s roztečí 5,15 m) a devíti horními příčníky mezi nimi (u 3., 5., 7., 9., 11., 13., 15., 17. a 19. páru stojek), konstrukce mostovky, nosníků a zábradlí chodníků. Rozteč mezi pilíři činí 123,6 m a byla ve své době největší na československém území. Otvory mezi opěrami a poříčními pilíři jsou kolem 30 m široké (vzdálenost mezi ústeckou opěrou a osou sousedního pilíře je 30,332 m, na pravém břehu 30,357 m). Celková délka mostu činí 184,289 m, šířka mezi zábradlími chodníků 17,35 m (z toho vozovka 9,68 m). Chodníky jsou volně průchozí v šířce 2,10 m, zbytek jejich plochy zabírají stojky a prostory mezi nimi. Vlivem stísněných komunikačních poměrů na ústeckém předmostí…  číst dále

Ivan Grisa, dle fondů Archivu města Ústí nad Labem, 10.6. 2008

historie

Benešův most v Ústí nad Labem

Vznik prvního výhradně silničního mostu přes Labe na dnešním území města byl velmi zdlouhavý a komplikovaný. Od prvních úvah z roku 1908 bylo hlavním problémem zajištění finančních prostředků. V roce 1926 byla úvodním projektem definitivně určena poloha, v níž bude most stát. Zároveň byl ustaven ze tří zástupců města, tří zástupců tehdy samostatného Střekova a tří zástupců okresní správní komise výbor pro jeho výstavbu. Na přelomu let 1926–27 byl městským stavebním úřadem vypracován další stupeň projektu, který od poloviny roku 1927 procházel veřejným a vodoprávním řízením. Na jejich základě vypracoval v první polovině roku 1928 prováděcí projekt profesor pražské německé techniky Dr. Ing. Josef Melan (1853 – 1941). Definitivní schválení orgány státní správy bylo získáno až na jaře 1931. Dnem 1. července 1931 byla vyhlášena první veřejná soutěž, obeslaná 14 nabídkami, na kterých se podílelo celkem 24 firem. Po jejím uzavření dne 4. září téhož roku…  číst dále

Ivan Grisa, podle fondů Archivu města Ústí nad Labem, 10.6. 2008

Ústecký kraj,  Ústí nad Labem  (UL), Ústí nad Labem

Místa v okolí

 železniční most
 Mariánský most
 Větruše
 městské museum
 městské divadlo
 popraviště
 městské lázně
 ZOO Ústí nad Labem
 nemocnice
 Erbenova vyhlídka
 Střekov
 Masarykova zdymadla
 Nová Ves
 Klíšský dvůr
 kostel sv. Floriána
 Krásné Březno
 Vrkoč
 Vaňovský vodopád
 evangelický kostel
 kostel sv. Josefa
 Svádov
 Střížovický vrch
 Nový zámek Trmice
 kostel sv. Václava
 kostel sv. Mikuláše
 kaple Panny Marie
 obecní studna
 Varta
 Chotkovská hrobka
 kostel sv. Václava
 Blansko
 Habrovice
 Mojžíř
 křížek U Jánika
 Velké Březno
 Kozí vrch
 Velké Březno
 kostel sv. Martina
 průmyslový vodovod
 Lucemburkův kopec
 radnice
 boží muka
 Přemyslův pomník
 kostel sv. Barbory
 Tašov
 evangelický kostel
 Hliňany
 Velké Březno
 Varhošť
 Jubilejní pomník
 Pruský pomník
 Radejčín
 bývalá pošta
 Chlumec
 kostel sv. Havla
 kostel sv. Václava
 silniční most
 kostel sv. Mikuláše
 kamenný most
 kostel sv. Václava
 Leština
 Pieta
 Ruský pomník
 kostel sv. Matouše
 hromadný hrob
 Císařská rozhledna
 Francouzský pomník
 Libochovany
 Juchtová kaple
 kostel sv. Josefa
 kostel sv. Pia V.
 kostel sv. Apolináře
 pomník Hanse Kudlicha
 Hlinná
 Libouchec
 Panna
 Kamýk
 Kamýk
 kaple sv. Prokopa
 Kamýk
 hrobka rodiny Botschen
 kostel sv. Martina
 Chlumecká kaple
 Paradies
 Jílové
 hradiště Hrádek
 Kyšperk
 Těchlovice
 kostel sv. Kateřiny
 Kalvárie
 Bílé stráně
 Zubrnice
 Velvěty
 kaple sv. Václava
 Kalich
 Oparno
 kostel sv. Mikuláše
 kostel sv. Vavřince
 kostel sv. Mikuláše
 Vrabinec
 sloup sv. Kříže
 Schönstein
 kamenolom
 Buková hora
 Starý dvůr
 Velké Žernoseky
 kostel sv. Prokopa
 Třebušín
 Bílý Újezd
 Vraty (Rattenstein)
 Doubravská Hora
 kostel sv. Anny
 koncentrační tábor
 Mostka
 Žitenice
 kostel sv. Anny
 kostel sv. Václava
 vila Pfaffenhof
 kostel sv. Ducha
 Velemín
 Krásný Les
 Milešovka
 Krupka
 židovský hřbitov
 Krupka – MPZ
 Radobýl
 Velemín
 kostel sv. Martina
 křížek u cesty
 katovna
 Lovoš
 Tiské stěny
 kostel sv. Vavřince
 kostel sv. Vojtěcha
 Litoměřice
 Hradiště
 Lbín
 Měšťanský pivovar
 hrob rodiny Sanderovy
 Jezuitská hvězdárna
 dům U Zlaté kotvy
 evangelický kostel
 bašta Baba
 kostel sv. Václava
 historické sklepy
 dům č. p. 41
 kaple sv. Wolfganga
 morový sloup
 dům U Pěti panen
 kašny s delfíny
 Diecézní muzeum
 městské opevnění
 dům U Černého orla
 kapitulní konzistoř
 proboštství
 kanovnické domky
 stará radnice
 dům Kalich
 městský špitál
 socha sv. Vavřince
 Hadí lázně
 kostel sv. Jiří
 štola Starý Martin
 Máchova světnička
 Městská věž
 kostel Všech svatých
 dům U Zlaté hvězdy
 dům U Modrého hroznu
 dům Dvojče
 barokní mlýn
 kostel sv. Mikuláše
 kostel sv. Vavřince
 železniční tunel
 socha sv. Anny
 Milešov
 kostel sv. Martina
 Tyršův most
 Bynov
 Ploskovice
 Ostrý
 Litýš
 kostel sv. Václava
 fara Býčkovice
 Velký Chlum
 ovčí můstek
 Špičák
 kostel sv. Vavřince
 socha sv. Prokopa
 evangelický kostel
 hlavní nádraží
 synagoga
 Podmokly
 Podmokly
 ZOO Děčín
 železniční most
 Staroměstský most
 Pastýřská stěna
 řetězová lávka
 kaple
 Děčín
 Velký Újezd
 Tyršův most
 bývalá radnice
 Zahořany
 Štěpánovská hora
 kostel sv. Vojtěcha
 starokatolický kostel
 kostel sv. Matouše
 Encovany
Základní informace místa
ID místa: 6337
Typ místa: most
Stav místa: zachovalý
Přístupnost: volně přístupno
Uveřejněno: 29.6.2008
Pokud se Vám vložené informace nelíbí nebo jste nalezli chybu, je možné ji opravit.
Upravit, vložit informace

A další podobná místa

Články

Výlet za triobity do starého lomu Požáry v Praze - Řeporyjích

Cestování

Nevíte kam se vrtnout v sobotní nebo nedělní odpoledne? Prozkoumejte národní přírodní památku Požáry, která má ze stratigrafického hlediska světový význam. Vstup do areálu je volný.

Pláže na ostrově CRES, které jsou dostupné autem nebo pěšky

Cestování

Na Chorvatském ostrově CRES je bezpočet nádherných pláží. Některé jsou dostupné autem, některé jen lodí. Navštívili jsme ty které jsou dostupné autem z pevniny a zjistili jejich přednosti a nedostatky. Jako výchozí bod bylo pro nás město Cres.

Co se dělo v Irsku v době Vikingů od 9. až do 12. stol.

Historie

Současná irská literatura nabízí spoustu zajímavých úlomků z historie země v době Vikingů, tedy v 9. až 12. stol. Informace jsou ale často velmi nesourodé. Následující článek se proto pokouší dát dohromady souvislý příběh o událostech v Irsku z této doby.

Pohádkovému Jičínu předcházela jedna z největších katastrof 17. století

Hrady a zámky

Kdo by neznal hlavní město pohádek, Jičín! Město nacházející se v ráji, tedy v tom Českém ráji. Žil zde loupežník Rumcajs se svou rodinou. Tyto pohádkové postavičky milovaly celé generace nejen dětí a v městě Jičíně na ně narazíte téměř na každém kroku.

Pěšky po Hadriánově zdi na severu Anglie

Cestování

Velká čínská zeď je přece jen trochu daleko, zato ta anglická je o hodně blíž. Také je o 8642 km kratší, což je úleva. Takže můžeme vyrazit a klidně ji celou projít, když jsme si to takhle zkrátili.

Enclos paroissial - unikát z konce světa

Cestování

Bretaň, magická „Malá Británie“, opředená keltskými legendami, plná megalitických památek i úchvatných přírodních scenerií, toho má návštěvníkům opravdu hodně co nabídnout. Jeden pozoruhodný architektonický prvek – enclos paroissial (ohrazené farní areály) – však naleznete jen zde, v oblasti Finistère, tedy na konci světa.

reklama