
Budova je postavena podél západní strany kolejiště osobní části stanice. Jedná se o tři pavilony, spojené dvěma dlouhými spojovacími křídly. Celá budova stojí na vysokém soklu, sama je jednopatrová s přízemím v úrovni kolejiště. Fasády jsou provedeny z pravidelných pískovcových kvádrů. Budova se hlásí k pozdnímu klasicismu, typickému pro soudobé stavby Rakouské společnosti Státních drah (dochováno např. Masarykovo nádraží v Praze). Pozoruhodným prvkem je krytý ochoz podél uliční strany. Při rekonstrukci znovu otevřena do patra střední hala s kazetovým stropem. Na jižní straně připojena plynová kotelna s historizujícími prvky, od ostatní stavby se odlišuje omítkou.
Při výstavbě trati Praha - Drážďany r. 1850 byla za místo pohraniční stanice zvolena do té doby malá obec Podmokly (Bodenbach). Stalo se tak proto, že na zbylém českém úseku trati nebyl dostatek prostoru na potřebné kolejiště a provozní zázemí i vzhledem k blízkosti tehdy mnohem významnějšího Děčína na pravém břehu Labe. Pro urychlení stavby byla výpravní budova postavena ze dřeva. Teprve při zaústění první přípojné trati do Varnsdorfu (1865) byla postavena dnešní kamenná budova. Výhodné železniční spojení umožnilo raketový rozvoj Podmokel, které do konce 19. století převýšily počtem obyvatel i Děčín a staly se průmyslovým centrem oblasti. Výpravní budova sloužila potřebám železničního provozu bez zásadních změn do roku 2001. Za tu dobu byla účelově upravována, většinou k neprospěchu celkového vzhledu a funkce. Při rekonstrukci stanice v rámci dokončování I. tranzitního koridoru (trať 090 Praha-Děčín-Dresden) byla důkladně rekonstruována při… číst dále
Česká republika je plná krásných a historických památek, ale hrady nepochybně patří mezi ty nejvíce fascinující. V tomto článku si přiblížíme tři hrady, které podle nás i v roce 2023 jednoznačně stojí za návštěvu. A to i pokud jste je už navštívili.
V předchozím článku „Začátek anglonormanské invaze do Irska v letech 1169-1170” jsme si objasnili příčiny a průběh invaze. Nyní si nejprve obsah předchozího článku stručně shrneme. Poté se zaměříme na následnou anglonormanskou (anglickou) středověkou kolonizaci Irska. Specificky se zaměříme na anglickou kolonizaci jihovýchodního cípu Irska, dnešního hrabství Wexford. Hrabství je významné tím, že právě zde v roce 1169 invaze začala.
Po negativní zkušenosti s klimatizací značky Daikin a hlavně s přístupem firmy jsem se začal o tuto problematiku zajímat a hledal jak jsou na tom jiné značky a výrobky. Téma se zaobírá splitovými klimatizacemi.
Pokud hledáte kam a jak bezpečně ukládat své rodinné soubory jako jsou fotky, videa, programy, hudba nebo jiná data a nechcete využívat veřejné cloudové služby, je čas se poohlédnout po jiném elegantním řešení.
Když se rozhodnete pro stavbu nového domu je toho na řešení opravdu hodně. Aby se na něco nezapomnělo v průběhu elektroinstalačních prací, přináším Vám pěkně pohromadě pár praktických rad a tipů.
Architektura je vizuální umění, což znamená, že její úspěch závisí na tom, jak vypadá. Ošklivá budova nepřitáhne tolik návštěvníků a nedokáže nalákat potenciální nájemce nebo kupce. Ve fotografii je osvětlení nejdůležitějším prvkem, který rozhoduje o úspěšném záběru. Osvětlení může vaše fotografie architektury ovlivnit nebo zničit, a proto vám přinášíme tyto nejlepší tipy, jak své snímky vylepšit. Fotografování architektury s sebou přináší své vlastní výzvy, ale výsledky mohou být neuvěřitelně obohacující, jakmile si je osvojit. Nejde jen o správné úhly; existuje několik triků, díky kterým budou vaše snímky vynikat nad ostatními. Zde je několik nejlepších tipů, jak můžete zlepšit své fotografování architektury: