
Legální možnost veřejného přístupu k mostu je pouze na levém břehu od železniční stanice Děčín - Prostřední Žleb (trať Děčín hl. n. - Dolní Žleb - Bad Schandau) nebo po labské cyklostezce. Na pravém břehu most prochází areálem přístavu Loubí a ústí do tunelu. Přechod po mostě či tunelem je samozřejmě zakázán! Zajímavý pohled na most se však otevírá ze Šibeničního vrchu od zříceniny starokatolického kostela.
Spodní stavba je postavena pro dvoukolejný most, druhá kolej však nebyla nikdy zřízena. Opěry a pilíře jsou postaveny z tesaných pískovcových kvádrů, nosné konstrukce na Labem jsou ocelové příhradové se spodní mostovkou, nad oběma předpolími se jedná o prvkové mostovky s velmi malou stavební výškou..
století. Kromě elektrizace na počátku 80. let 20. století se nezměnil, představuje tak jednu z nejstarších dochovaných ocelových mostních konstrukcí na našem území..