
Železniční viadukt, zvaný též malý, je jeden ze dvou železničních viaduktů na katastrálním území Novina u Liberce. Novina (německy Neuland) je vesnice, část obce Kryštofovo Údolí. Nachází se asi 1,5 km na jihovýchod od Kryštofova Údolí a žije zde asi 30 obyvatel. Viadukt stojí mezi nádražím Novina a nádražím Kryštofovo Údolí v sousedství malého, jen 41 m dlouhého tunelu zvaného U Myslivny. Samotný viadukt není vzhledem k charakteru stavby veřejnosti přístupný. Pod ním vede místní komunikace a protéká potok Rokytka.
Malý železniční viadukt v Novině je součástí železniční tratě Liberec–Česká Lípa, která byla jako poslední úsek někdejší Ústecko-teplické dráhy uvedena do provozu v roce 1900. Takzvanou Severočeskou transverzálku v trase Řetenice–Lovosice–Česká Lípa–Liberec se rozhodla společnost ATE vybudovat za účelem rychlejší přepravy uhlí z oblasti podkrušnohorských dolů k odběratelům na Liberecku, přičemž do tohoto projektu zahrnula i trať Česká Lípa–Mimoň, která byla provozována státem již od roku 1883. Stavba posledního úseku transverzálky Mimoň–Horní Růžodol byla zahájena 29. prosince 1898 a dokončena byla 11. září 1900. Autorem stavby trati byl Herrmann Rosche, generální ředitel společnosti Ústecko-teplické dráhy pro hospodárné zásobování severních Čech z krušnohorské pánevní oblasti. Trať včetně viaduktu u Noviny vybudovala stavební firma bratři Redlichové a Berger (Brüder Redlich & Berger) z Vídně. Malý viadukt je jedním ze čtyř klenutých viaduktů v úseku Křižany–Liberec. Malý železniční viadukt stojí východně od autobusové zastávky Novina mezi tunelem U Myslivny a železniční zastávkou Kryštofovo Údolí..