historie
O stavbě železniční tratě Brno – Havlíčkův Brod a všech souvisejících staveb bylo rozhodnuto v roce 1938. Stavba byla zahájena roku 1940, ale v průběhu války byla zastavena. Po skončení války se stavební práce postupně rozjely. Doprava na trati byla slavnostně zahájena 20. prosince 1953 spolu s celou tratí z Havlíčkova Brodu do Brna.
Pavel Vítek, 6.10. 2018
popis
Železniční trať, která okolo Říkonína vede, slouží jako spojnice Brna s Prahou přes Havlíčkův Brod. Západně od obce zde trať přetíná dvě hluboká údolí dvěma viadukty. Tzv. Malý viadukt přechází přes údolí Lubenského potoka a stojí nedaleko obce Kutiny. Velký viadukt u Říkonína pak údolí říčky Libochovky. Velký obloukový most má všechny pilíře kamenné, kromě prostředních tří pilířů. Tyto tři oblouky jsou z armovaného betonu. Další zajímavostí
…číst dálePavel Vítek, 6.10. 2018