Stavba tratě zahájena r. 1940, v průběhu války zastavena. Po skončení války stavba pokračovala. Velký viadukt má pilíře kamenné, kromě prostředních tří pilířů, které jsou z armovaného betonu. Viadukt je postaven do oblouku. Na viaduktu došlo r. 1970 k železničnímu neštěstí.
Hlavní obrázek místa
Velký železniční viadukt u Říkonína
© Pavel Vítek 09/2018
Graficke pismenko Obec Říkonín se nachází 11 km východně od Tišnova a 15 km severovýchodně od Velké Bíteše. Okolo obce vede železniční trať č. 250 spojující Brno s Havlíčkovým Brodem. Dva km západně od obce najdeme na železniční trati obloukový viadukt. I když leží na katastru obce Žďárec, známý je jako Velký říkonínký viadukt.
Pavel Vítek, 6.10. 2018

    historie

    O stavbě železniční tratě Brno – Havlíčkův Brod a všech souvisejících staveb bylo rozhodnuto v roce 1938. Stavba byla zahájena roku 1940, ale v průběhu války byla zastavena. Po skončení války se stavební práce postupně rozjely. Doprava na trati byla slavnostně zahájena 20. prosince 1953 spolu s celou tratí z Havlíčkova Brodu do Brna.
    Pavel Vítek, 6.10. 2018

    popis

    Železniční trať, která okolo Říkonína vede, slouží jako spojnice Brna s Prahou přes Havlíčkův Brod. Západně od obce zde trať přetíná dvě hluboká údolí dvěma viadukty. Tzv. Malý viadukt přechází přes údolí Lubenského potoka a stojí nedaleko obce Kutiny. Velký viadukt u Říkonína pak údolí říčky Libochovky. Velký obloukový most má všechny pilíře kamenné, kromě prostředních tří pilířů. Tyto tři oblouky jsou z armovaného betonu. Další zajímavostí

    Pavel Vítek, 6.10. 2018

    Tutistické mapy

    Než vyrazíte, nezapomeňte si přibalit dobrou mapu.

    Cykloturistické mapy, Kartografie

    Mapy v měřítku 1:70 000, ve formátu 105x220mm

    Turistické mapy 1:100 000, Kartogradie

    Edice Kartografie
    most
    zachovalý
    nepřístupno
    Česká republika
    Jihomoravský kraj
     Brno-venkov  (BO)
    Řikonín