
Železniční trať, která okolo Říkonína vede, slouží jako spojnice Brna s Prahou přes Havlíčkův Brod. Západně od obce zde trať přetíná dvě hluboká údolí dvěma viadukty. Tzv. Malý viadukt přechází přes údolí Lubenského potoka a stojí nedaleko obce Kutiny. Velký viadukt u Říkonína pak údolí říčky Libochovky. Velký obloukový most má všechny pilíře kamenné, kromě prostředních tří pilířů. Tyto tři oblouky jsou z armovaného betonu. Další zajímavostí Řikonínského viaduktu je, že je v oblouku. Velký viadukt se zapsal do dějin železničních neštěstí. K tragické události došlo 11. prosince 1970. Tragédii předcházelo vykolejení několika vozů nákladní soupravy, které se na viaduktu dostaly do cesty projíždějícímu rychlíku Pannonia jedoucí ze Sofie do Berlína. Po nárazu se z mostu zřítil lůžkový a jídelní vůz a spadly z mostu do údolí, přičemž přišlo o život 31 lidí a 18 dalších bylo zraněno. Tragédii připomíná malý křížek na jednom… číst dále
O stavbě železniční tratě Brno – Havlíčkův Brod a všech souvisejících staveb bylo rozhodnuto v roce 1938. Stavba byla zahájena roku 1940, ale v průběhu války byla zastavena. Po skončení války se stavební práce postupně rozjely. Doprava na trati byla slavnostně zahájena 20. prosince 1953 spolu s celou tratí z Havlíčkova Brodu do Brna.