Železniční most byl uveden do provozu r. 1899 společně s úsekem železniční trati Rakovník-Mladotice. Délka mostu je 105 m, půlkruhové oblouky mají rozpětí 12,5 m. Výška mostu je 25,7 m. Použité konstrukční řešení stavby je v Čechách poměrně vzácné.
Tento zajímavý most se nachází na trati ČD 162 (Rakovník - Kralovice - Mladotice), kousek před zastávkou Strachovice, ve směru od Rakovníka. Je z něj pěkný výhled na údolí Javornického potoka. Po této trati nejezdí příliš mnoho vlaků, proto když prostudujete jízdní řád, můžete se bez obav vydat přes most (je patrné, že to místní dělají běžně) - mějte však na paměti, že tam nemáte co dělat a že i když je tam "dvacítka", neznamená to, že vlak uhne... K mostu se dá od zastávky dostat buďto chůzí po trati (pozor na vlak, jsou tam zářezy a zde je již 60 km/h), nebo přes přejezd po lesní cestě směrem doleva od zastávky a na první křižovatce po další lesní cestě doprava. Takto se objevíte rovněž přímo u mostu.
26.9. 2005
Železniční most byl uveden do provozu r. 1899 společně s úsekem železniční trati Rakovník-Mladotice, most se klene přes údolí Javornice. Délka mostu je 105 m, půlkruhové oblouky mají rozpětí 12,5 m. Výška mostu je 25,7 m. Použité konstrukční řešení stavby – kombinace ocelové konstrukce, kamenných kleneb, příhradového vazníku s horní mostovkou a obloukovou dolní pásnicí – je v Čechách vzácné.
29.9. 2011