
Dolní Loučky se rozkládají přibližně 5 kilometrů severozápadně od Tišnova. Železniční viadukt v osadě Mezihoří, části obce Dolní Loučky, se nachází na železniční trati Brno – Havlíčkův Brod a překonává údolí s říčkou Loučkou.
Deset betonových oblouků o osmnáctimetrovém rozpětí půlkruhového tvaru je podepíráno pilíři obloženými do dvou třetin své výšky kamenem. Z každého pilíře vyčnívá po dvakrát šesti zkosených výstupcích. Zřejmě usnadňovaly stavbu a po jejím ukončení byly ponechány jako ozdobné prvky..
Po jejím dokončení ještě téhož roku ale byla stavba zastavena, protože německý válečný průmysl měl nedostatek oceli. Proto byl projekt přepracován do podoby desetiklenbového železobetonového viaduktu s 11 pilíři, jejichž líc je tvořen žulovými kvádry. Během roku 1942 byla stavba obnovena hloubením základů pro dva pilíře, práce se však postupně zpomalovaly, až nakonec byla realizace mostu k 31. prosinci 1943 opět přerušena. K definitivnímu obnovení stavby došlo v roce 1946. V červnu 1947 byla rozestavěna většina pilířů, dokončeny byly na jaře 1949. To již stavbu prováděly Dopravní stavby Havlíčkův Brod. Po dohotovení pilířů v roce 1949 bylo započato s betonováním kleneb, přičemž tato činnost byla ukončena v červnu 1950 a samotný most byl do konce roku 1950 prakticky dokončen. Doprava na trati byla slavnostně zahájena 20. prosince 1953 spolu s celou tratí z Havlíčkova Brodu do Brna..