Mezihořský viadukt stojí na trati Brno - Havlíčkův Brod. O stavbě rozhodnuto v roce 1938. Deset betonových oblouků o osmnáctimetrovém rozpětí půlkruhového tvaru je podepíráno pilíři obloženými do dvou třetin své výšky kamenem. Mezihořský viadukt je dlouhý 217 m a vysoký 38 m nad hladinou údolí.
železniční viadukt
Železniční viadukt u Mezihoří, části obce Dolní Loučky
© Pavel Vítek 05/2018

Dolní Loučky se rozkládají přibližně 5 kilometrů severozápadně od Tišnova. Železniční viadukt v osadě Mezihoří, části obce Dolní Loučky, se nachází na železniční trati Brno – Havlíčkův Brod a překonává údolí s říčkou Loučkou.

Pavel Vítek, 3.6. 2018
Ikona Osada Mezihoří se svým monumentálním desetiobloukovým železničním viaduktem o délce 200 metrů leží na trati Brno - Havlíčkův Brod. Dvoukolejná elektrifikovaná trať zde probíhá až v padesátimetrové výšce nade dnem údolí. ...
3.6. 2018, Pavel Vítek

Deset betonových oblouků o osmnáctimetrovém rozpětí půlkruhového tvaru je podepíráno pilíři obloženými do dvou třetin své výšky kamenem. Z každého pilíře vyčnívá po dvakrát šesti zkosených výstupcích. Zřejmě usnadňovaly stavbu a po jejím ukončení byly ponechány jako ozdobné prvky..

3.6. 2018 Pavel Vítek
https://libri.cz/databaze/mosty
0.9 min
Ikona Mezihořský viadukt stojí na trati mezi Brnem a Havlíčkovým Brodem, o jejíž stavbě bylo rozhodnuto v roce 1938. Původní projekt předpokládal, že údolí u Mezihoří bude překonáno ocelovým příhradovým viaduktem o pěti polích se štíhlými zděnými pilíři. V roce 1940 bylo v souvislosti s pokračující realizací navazujícího tunelu zahájeno budování betonové opěry na žďárské straně. ...
3.6. 2018, Pavel Vítek

Po jejím dokončení ještě téhož roku ale byla stavba zastavena, protože německý válečný průmysl měl nedostatek oceli. Proto byl projekt přepracován do podoby desetiklenbového železobetonového viaduktu s 11 pilíři, jejichž líc je tvořen žulovými kvádry. Během roku 1942 byla stavba obnovena hloubením základů pro dva pilíře, práce se však postupně zpomalovaly, až nakonec byla realizace mostu k 31. prosinci 1943 opět přerušena. K definitivnímu obnovení stavby došlo v roce 1946. V červnu 1947 byla rozestavěna většina pilířů, dokončeny byly na jaře 1949. To již stavbu prováděly Dopravní stavby Havlíčkův Brod. Po dohotovení pilířů v roce 1949 bylo započato s betonováním kleneb, přičemž tato činnost byla ukončena v červnu 1950 a samotný most byl do konce roku 1950 prakticky dokončen. Doprava na trati byla slavnostně zahájena 20. prosince 1953 spolu s celou tratí z Havlíčkova Brodu do Brna..

3.6. 2018 Pavel Vítek
https://libri.cz/databaze/mosty

Komentáře

Jihomoravský kraj,  Brno-venkov  (BO), Dolní Loučky

Místa v okolí

 Loučky
 kostel sv. Martina
 smírčí kámen
 Čepička
 Křivoš
 Předklášteří
 kostel sv. Jiljí
 vyhlídka Babylon
 Müllerův dům
 dům Peklo
 Újezd u Tišnova
 mariánský sloup
 dům U Jana
 Deblín
 Vohančice
 kašna
 radnice
 městské opevnění
 kostel sv. Václava
 boží muka
 kaple sv. Jiljí
 kaple Panny Marie
 Klucanina
 Rysov
 Heroltice
 Skryje
 Čertova hráz
 Lažánky
 radnice
 mariánský sloup
 Lomnice
 synagoga
 židovská škola
 židovský hřbitov
 Sentice
 Košíkov
 kaple sv. Anny
 Žďárec
 Víckov
 kostel sv. Jiří
 mlýn ve Žlebě
 kostel sv. Jiří
 Čebínka
 Kubův most
 krytý trámový most
 Jarošův mlýn
 Černvír
 Osiky
 kaple sv. Anny
 kostel sv. Stanislava
 Lesní Hluboké
 Trmačov
 Devět křížů
 Pernštejn
 boží muka
 Pernštejn
 boží muka
 Moravecké Pavlovice
 kostel sv. Kunhuty
 venkovský dům
 kostel sv. Markéty
 Bílá boží muka
 Újezd u Černé Hory
 Babylon u Kozárova
 kostel sv. Klimenta
 kostel sv. Vavřince
 Domašov
 Dvorce
 Osová
 Veveří
 Kuřim
 kostel sv. Mikuláše
 socha sv. Floriána
 kostel sv. Václava
 kostel sv. Mikuláše
 Rudka
 Rudka
 Bukov
 Rohy
 Mitrov
 Říčany
 Milonice
 Mitrov
 Milonice
 Porčův mlýn
 boží muka
 Rychvald
 Strážek
 Horní Rozsíčka
 Lysice
 Rožná
 Dolní Rožínka
 Templ
 Brněnská přehrada
 Drnovice
 Dolní Rožínka
 Dolní Rožínka
 Drnovice
 Lhotka u Mirošova
 kostel sv. Klimenta
 ZOO Brno
 Blažkov
 Jasenice
 Jinošov
 Jinošov
 Šénvald
 Voděrady
 Medlánky
 Šiklův mlýn
 kostel sv. Vavřince
Základní informace místa
ID místa: 13863
Typ místa: technická památka
Stav místa: zachovalý
Přístupnost: nepřístupno
Uveřejněno: 4.6.2018
Pokud se Vám vložené informace nelíbí nebo jste nalezli chybu, je možné ji opravit.
Upravit, vložit informace
reklama