Silniční most přes řeku Vltavu nahradil starý řetězový most z r. 1848. Nový most byl postaven v l. 1938–1942 podle projektu architektů V. Janáka, J. Brebery, L. Pacholíka a ing. J. Blažka. Býval největším mostem Evropy a získal řadu ocenění. R. 1960 byl před napuštěním Orlické přehrady zpevněn.
Hlavní obrázek místa
© Alena Volná, 4/2003
Graficke pismenko Hlavní silnice z Písku do Tábora překonává hluboké vltavské údolí Podolským mostem. Na obou jeho koncích se nachází parkoviště a na levém břehu je navíc upravena vyhlídka na tuto českou raritu.
27.6. 2003

    historie

    V období první republiky přestal starý řetězový most z roku 1848 vyhovovat z několika důvodů, a proto byl navržen most modernější, který by vltavské údolí překlenul ve výšce téměř 70 metrů. Řeku měl překonávat jedním velkým obloukem a na obě strany ještě běželo osm menších. Stavba byla plánována zhruba od roku 1935 a prováděna v letech 1938 – 1942 podle plánů architektů Jandáka a Pacholíka. V době dostavby patřil 510 metrů dlouhému

    27.6. 2003

    Tutistické mapy

    Než vyrazíte, nezapomeňte si přibalit dobrou mapu.

    Turistické mapy 1:100 000, Kartogradie

    Edice Kartografie
    most
    zachovalý
    volně přístupno
    Česká republika
    Jihočeský kraj
     Písek  (PI)
    Podolsko