
Most stojí na jižním okraji souvislého intravilánu Plzně ve čtvrti Doudlevce. V okolí je možno bez problémů parkovat, příjezd MHD umožňují trolejbusová linka 14 a autobusová linka 30 (zastávka Tyršův most), nedaleko je i železniční zastávka Plzeň Doudlevce na trati Plzeň - Železná Ruda.
Ing. F. Faltusem, je světová priorita ve využití plně svařované obloukové nosné konstrukce. Ocelová konstrukce celkem vážila 111 tun. Most sloužil do konce 80. let 20. století, od skončení II. světové války s minimální až žádnou údržbou. Roku 1986 bylo nutno omezit vjezd těžkých vozidel, od roku 1987 se připravovala rekonstrukce objektu. Po roce 1990 začal proces zápisu mostu mezi kulturní památky, který úspěšně skončil 1. 8. 1994. Dva týdny poté začala rekonstrukce, která památkové hodnoty objektu nerespektovala a nahradila většinu ocelových prvků (s výjimkou hlavního nosného oblouku). Míra autenticity zachování významné stavby tak výrazně klesla..