
Do zářezu, kterým procházejí společně tratě Praha - Domažlice a Vídeň - Cheb, byla v letech 1903–04 umístěna železniční stanice Plzeň Říšské předměstí. Kromě ostrovního nástupiště s budovou, kterou se na ně scházelo z nově zřízeného přemostění, sem byly vloženy výhybky, které umožnily využití souběžného úseku obou tratí jako dvojkolejky a napojení nové vlečky Škodových závodů. Výpravní budova byla umístěna na západní část nového nástupiště. Jedná se o secesní stavbu postavenou firmou Müller a Kapsa. Nová stanice si získala velkou oblibu cestujících z řad obyvatel Říšského předměstí i zaměstnanců nedalekého strojírenského gigantu. Proto bylo rozhodnuto ji doplnit druhou budovou, která měla sloužit pro přijíždějící cestující. V letech 1919–21 byla postavena východně od silničního mostu stavba podle projektu R. Buriana ve stylu velmi opožděné novorenesance. Uspořádání stanice s budovami na středním nástupišti, přístupnými… číst dále