
Železniční stanice Plzeň - Jižní Předměstí se nachází jihozápadně od centra města. Parkování v okolí je problematické, částečně placené. Příjezd MHD je možný trolejbusovou linkou 16 (stejnojmenná zastávka jižně od železnice). Ve stanici zastavují osobní vlaky na tratích Plzeň - Domažlice a Plzeň - Cheb.
Výpravní budova byla umístěna na západní část nového nástupiště. Jedná se o secesní stavbu postavenou firmou Müller a Kapsa. Nová stanice si získala velkou oblibu cestujících z řad obyvatel Říšského předměstí i zaměstnanců nedalekého strojírenského gigantu. Proto bylo rozhodnuto ji doplnit druhou budovou, která měla sloužit pro přijíždějící cestující. V letech 1919–21 byla postavena východně od silničního mostu stavba podle projektu R. Buriana ve stylu velmi opožděné novorenesance. Uspořádání stanice s budovami na středním nástupišti, přístupnými z mostu nad tratí, je v českých poměrech unikátní. Velkoryse rozvinutý koncept začal přesahovat potřeby železniční osobní dopravy. Stanice, přejmenovaná roku 1945 na Plzeň Jižní Předměstí, výrazně chátrala. Na přelomu 80. a 90. let byla opravena novější, bývalá příjezdová budova, zatímco starší secesní objekt již desítky let beznadějně chátrá bez využití. Stanice sama jako samostatná po rekonstrukci zabezpečovacího zařízení zanikla a je dnes součástí stanice Plzeň hlavní nádraží..