Poslední velký kamenný most v Čechách byl roku 1913 postaven přes Radbuzu na jižním okraji centra Plzně v dnešní Americké třídě podle projektu Václava Mencla. Použití již překonané technologie vycházelo z profesního zázemí tehdejšího purkmistra.
Hlavní obrázek místa
Most od jihu
© Ivan Grisa 03/2010
Graficke pismenko Most leží na nejkratší spojnici centra města a hlavního nádraží. Parkování v celé oblasti je zpoplatněno. V bezprostředním okolí mostu zastavuje většina tramvajových i trolejbusových linek zdejší MHD.
Ivan Grisa, 24.3. 2010

    historie

    Wilsonův most přes Radbuzu v Plzni
    Potřeba spojení rozvíjejících se částí města s oblastí železniční stanice vedla ke snahám o postavení nového mostu přes Radbuzu, který by odlehčil Jánskému mostu u pivovaru. Přípravy stavby, zahájené roku 1894, zdržovaly průtahy v regulaci samotné řeky, která měla významně změnit poměry v celé oblasti (nové dno je sníženo o 4 m proti původnímu). Stavba mostu podle projektu Ing. Václava Mencla proto začala až 4. 5. 1912. Vzhledem k původnímu

    Ivan Grisa, dle H. Hušičková a kol.: Technické památky v Čechách, na Moravě a ve Slezsku, III. díl, Libri 2003, 24.3. 2010

    Tutistické mapy

    Než vyrazíte, nezapomeňte si přibalit dobrou mapu.

    Cykloturistické mapy, Kartografie

    Mapy v měřítku 1:70 000, ve formátu 105x220mm

    Turistické mapy 1:100 000, Kartogradie

    Edice Kartografie
    most
    zachovalý
    volně přístupno
    Česká republika
    Plzeňský kraj
     Plzeň-město  (PM)