
Viadukt u Jezernice - stavební zajímavost na Severní dráze císaře Ferdinanda je monumentální, 343 m dlouhý a 10 m vysoký viadukt se 41 oblouky (z nichž 30 má světlost 6,5 m) u obce Jezernice. Současná podoba tohoto kamenného viaduktu pochází z roku 1873, kdy byla v tomto úseku budována druhá kolej. Při vzniku trati Lipník nad Bečvou - Bohumín v roce 1847 stál na místě současného jezernického viaduktu mezi stanicemi cihlový most.
V současnosti prošel viadukt rozsáhlou rekonstrukcí, která umožnila zvýšení nápravového tlaku železničních vozidel na 22,5 t. Nosnou funkci po rekonstrukci zajišťuje železobetonová klenba, zatímco původní cihlová klenba a vyzdívka plní roli původního historického vzhledu.
Oba viadukty prošly v letech 2000 až 2001 rozsáhlou rekonstrukcí, která si vyžádala náklady ve výši 210 mil. Kč, přičemž byl v maximální možné míře zachován jejich původní vzhled. Viadukt byl každý večer nasvícen ze strany od hlavní silnice Ostrava - Přerov, netrvalo to však dlouho. Vyskytly se totiž problémy s majitelem pozemku, přes který vedou napájecí kabely a tak se do doby vyřešení záležitosti Jezernický viadukt opět ponořil do tmy..
Most leží na úseku trati Lipník nad Bečvou – Hranice. Původní cihlový most byl postaven r. 1847 na bývalé Severní dráze císaře Ferdinanda. R. 1873, kdy byla na trati přidávána druhá kolej, byl rozšířen a zesílen mostem kamenným. Postupem času začal most vykazovat velmi silné známky opotřebení – trhliny, utržené klenební věnce, vykloněné průčelní zdivo, atp. V l. 1999–2001 byla provedena jeho rekonstrukce a nyní má po přidání železobetonové klenby výrazně vyšší nosnost (22,5 t). Projekt vypracovala firma SUDOP Praha a.s. – Ing. Karel Štěrba a kol. Roku 2003 byla za rekonstrukci mostu udělena Ministerstvem dopravy ČR cena "Mostní dílo roku 2001".