
Mezi Lipníkem nad Bečvou a Hranicemi se lidé zastavují u unikátního Jezernického viaduktu. Často netuší, že pouhý kilometr od něj ve vsi Slavíč se nalézá opravdová lahůdka milovníků železnic - empírový Ferdinandův tunel. Má délku 258,9 m, průměrnou šířku 5,72 m a průměrnou výšku 6,3 m. Jedná se o zděný železniční tunel eliptického průřezu, který byl postaven tzv. Německou jádrovou tunelovací metodou. Nachází se na tehdejší Severní dráze císaře Ferdinanda, která vedla z Vídně do haličské Bochynii, později Krakova. Tunel byl postaven v letech 1845-1846, stavbu měl na starosti vrchní inženýr Karel Hummel. Původně měla trať vést otevřeným zářezem, ale kvůli nestabilnímu podloží se přistoupilo ke stavbě tunelu. Při stavbě byly strženy dva grunty a osm chalup. Železniční provoz v tunelu byl ukončen již 30. května 1895, kdy se usoudilo že je již zastaralý. Byl opuštěn a nahrazen dopravou v obou směrech na rozšířeném tělese druhé koleje zbudované v roce 1873. Objekt s okolními pozemky 21. března 1925 získala do svého vlastnictví obec. Tunel mohl zažít své znovuzrození v roce 1965, kdy dráhy vážně uvažovaly o jeho obnově, kdy zde měla vést třetí kolej zdejší trati. Nakonec však nebyl projekt uskutečněn. Zajímavostí místa je lidová pověst, že si tunel nechal vybudovat sám císař Ferdinand jen proto, že na celé dráze žádný nebyl. Od roku 1958 jde o kulturní nemovitou památku.