
Úvaly je město ve Středočeském kraji v okrese Praha–východ. Nachází se 3 km od východního okraje Prahy, 15 km jižně od Brandýsa nad Labem a 10 km západně od Českého Brodu. Železniční viadukt najdeme 200 m jižně od centra města, od náměstí Arnošta z Pardubic. Klene se přes údolí říčky Výmola.
Most má celkem 9 oblouků půlkruhového profilu. Rozpětí jednoho oblouku je asi 9 metrů, šířka mostu je 8,9 metru. Výška činí 13 metrů a celková délka je přibližně 125 metrů a most je mírně půdorysně zakřiven. Zdivo mostu, klenby, čela kleneb i nadezdívky nad klenbami, je provedeno z přesně opracovaných bosovaných pískovcových kvádrů. Pilíře jsou rovněž vyzděné z pískovcových kvádrů, ty jsou překryty tenkou vrstvou omítky. Shora jsou hranolové pilíře ukončeny profilovanou římsou, která je částečně vytažena ve hmotě kamene, částečně domodelována v omítce. Parapet mostu je opatřen kovovým zábradlím. V roce 1934 došlo k rozsáhlé rekonstrukci mostu, stávající konstrukce byla částečně přestavěna. V letech 1953-1954 byl k mostu starému přistavěn ve vzdálenosti 1,5 metru most nový, železobetonový. Most představuje velmi cenný architektonický a technický doklad mostního stavitelství kolem poloviny 19. století a poukazuje na tehdejší rozmach železnice. Zároveň je důležitým krajinotvorným prvkem. V roce 2008 bylo rozhodnuto o prohlášení viaduktu památkou..
Betonový viadukt tvoří devět spojitých parabolických skořepinových kleneb; rozpětí skořepin je přizpůsobeno sousednímu kamennému viaduktu, osy pilířů betonového viaduktu navazují na osy viaduktu kamenného. Světlost parabolického oblouku klenby je cca 9,5 m, šířka mostu 5,7 m. Tloušťka skořepiny železobetonové klenby je ve vrcholu 0,3 m. Celá spodní stavba včetně křídel je železobetonová, křídla jsou obložena žulovými kameny..