Viadukt dlouhý 673 m, vybudován roku 1838. Je tvořen 80 klenutými oblouky. Na brněnské hlavní nádraží přiváděl železniční trať vedoucí z Vídně do Brna. Projekt Carla Ghegy realizovala firma bratří Kleinů. Dnes většina oblouků skryta v náspu.
Hlavní obrázek místa
viadukt nad řekou Svratkou
© Milan Caha 06/2010
Graficke pismenko Roku 1838 byla postavena železniční trať z Vídně do Brna, odbočka Severní dráhy císaře Ferdinanda. Financovala ji společnost Salomona M. Rotschilda. Projekt Carla Ghegy realizovala firma bratří Kleinů (viz heslo Kleinův palác). Do prostoru dnešního brněnského hlavního nádraží se trať dostávala 673 m dlouhým viaduktem, tvořeným 80 klenutými oblouky (3 segmentové oblouky přes svratecký náhon, 72 eliptických oblouků vlastního viaduktu a 5 segmentových oblouků most přes Svratku). Viadukt sloužil k překonání inundačního území Svratky a přiváděl trať na vyvýšenou plochu městského opevnění. Viadukt byl původně jednokolejný, roku 1869 byla přidána druhá kolej a při ...
Milan Caha (zdroj: Encyklopedie mostů v Čechách, na Moravě a ve Slezsku. Dušan Josef. Libri Praha. 1999), 3.6. 2010

    Tutistické mapy

    Než vyrazíte, nezapomeňte si přibalit dobrou mapu.

    Turistické mapy KČT 1:50 000

    Edice KLUBU ČESKÝCH TURISTŮ, zpracoval vojenský kartografický ústav Harmanec

    KOMPASS 1:50 000 (Geodézie ČS)

    Ukončená edice turistických map KOMPASS, 1:50 000, v roce 2006, Geodézie ČS.

    Shocart turistické 1:50 000

    Turistické mapy Shocart 1:50 000.

    Cykloturistické mapy, Kartografie

    Mapy v měřítku 1:70 000, ve formátu 105x220mm

    Turistické mapy 1:50 000, Kartografie

    Nová edice přehledných turistických map 1:50 000 z Kartografie Praha.
    most
    zachovalý
    volně přístupno
    Česká republika
    Jihomoravský kraj
     Brno-město  (BM)
    Brno