Kamenný obloukový viadukt, postaven v letech 1886–1887. Původně byl celý kamenný, s oblouky o rozpětí 10 metrů. Ještě před počátkem 20. století byla jeho střední část nahrazena ocelovou příhradovou konstrukcí s horní mostovkou.
Hlavní obrázek místa
železniční most přes údolí Jihlavy
© Milan Caha 05/2010
Graficke pismenko Kamenný obloukový viadukt na železniční trati nedaleko nádraží Jihlava - Město. Most který překonává údolí říčky Jihlavy mezi Janským vrškem a Královskou loukou, byl postaven v letech 1886–1887 italskými kameníky a zedníky z hrubě opracovaného lomového kamene. Základní kámen byl položen 6. 4. 1886. Původně byl celý kamenný, s oblouky o rozpětí 10 metrů. Ještě před počátkem 20. století byla jeho střední část nahrazena ocelovou příhradovou konstrukcí s horní mostovkou. Železná konstrukce má délku 50 metrů a výšku od hladiny řeky Jihlavy 17 metrů. První zkušební vlak po mostu projel 29. 8. 1887.
Milan Caha (zdroj: http://www.libri.cz/databaze/mosty a http://weby.istudio.cz/aktivni/vysocina/web/kultura/pamatky-50/technicke-2/?id=632), 3.6. 2010

    Tutistické mapy

    Než vyrazíte, nezapomeňte si přibalit dobrou mapu.

    Turistické mapy KČT 1:50 000

    Edice KLUBU ČESKÝCH TURISTŮ, zpracoval vojenský kartografický ústav Harmanec

    Shocart turistické 1:50 000

    Turistické mapy Shocart 1:50 000.

    Cykloturistické mapy, Kartografie

    Mapy v měřítku 1:70 000, ve formátu 105x220mm

    Turistické mapy 1:100 000, Kartogradie

    Edice Kartografie
    most
    zachovalý
    volně přístupno
    Česká republika
    Vysočina
     Jihlava  (JI)
    Jihlava