Trojpolový železobetonový most přes Labe v Nymburce z roku 1912 postavila podle projektu arch. Františka Roitha pražská firma Ing. Karla Herzáně. Od počátku 90. let slouží jen automobilům, velká rekonstrukce 1998.
Hlavní obrázek místa
Most od jihozápadu
© Ivan Grisa 11/2009
Graficke pismenko Po mostě dosud přechází silnice I/38, parkování je možné na nedalekém hlavním nymburském náměstí Přemyslovců, nebo u levobřežního předmostí. Nejlepší výhled na most poskytuje souběžná lávka pro pěší (od bývalého dominikánského kláštera). Od železniční stanice Nymburk hlavní nádraží (tratě Praha - Hradec Králové/linka S2 PID, Poříčany - Nymburk/linka S12 PID, Nymburk - Mladá Boleslav a Nymburk - Ostroměř) asi 500 m jižně přes centrum města. Na most je oficiálně dopravními značkami zakázán vstup pěším.
Ivan Grisa, 8.11. 2009

    historie

    Silniční most v Nymburce
    Na místě tradičního přechodu Labe v Nymburce byl roku 1912 postaven železobetonový trojpolový obloukový silniční most. Přestože se nejedná o první užití tohoto materiálu na most v Čechách, jak mylně uvádí tabulka v místě někdejší Mostecké brány, je nymburský most zřejmě nejstarším betonovým přes Labe v zemi. Projekt mostu vypracoval architekt František Roith, který jej opatřil poměrně bohatým pozdně secesním dekorem. Stavbu provedla pražská

    Ivan Grisa, dle inforamční tabulky na pravém předmostí mostu, 8.11. 2009

    Tutistické mapy

    Než vyrazíte, nezapomeňte si přibalit dobrou mapu.

    Turistické mapy KČT 1:50 000

    Edice KLUBU ČESKÝCH TURISTŮ, zpracoval vojenský kartografický ústav Harmanec

    Cykloturistické mapy, Kartografie

    Mapy v měřítku 1:70 000, ve formátu 105x220mm

    Turistické mapy 1:100 000, Kartogradie

    Edice Kartografie
    most
    zachovalý
    nepřístupno
    Česká republika
    Středočeský kraj
     Nymburk  (NB)
    Nymburk