
Po mostě dosud přechází silnice I/38, parkování je možné na nedalekém hlavním nymburském náměstí Přemyslovců, nebo u levobřežního předmostí. Nejlepší výhled na most poskytuje souběžná lávka pro pěší (od bývalého dominikánského kláštera). Od železniční stanice Nymburk hlavní nádraží (tratě Praha - Hradec Králové/linka S2 PID, Poříčany - Nymburk/linka S12 PID, Nymburk - Mladá Boleslav a Nymburk - Ostroměř) asi 500 m jižně přes centrum města. Na most je oficiálně dopravními značkami zakázán vstup pěším.
Projekt mostu vypracoval architekt František Roith, který jej opatřil poměrně bohatým pozdně secesním dekorem. Stavbu provedla pražská firma Ing. Karla Herzáně. Vzhledem k šířce mostovky, dané dobovými poměry, přestal most ve II. polovině 20. století postačovat narůstající dopravě. Na přelomu 80. a 90. let 20. století tato situace vedla k výstavbě souběžné lávky pro pěší a zúžení chodníků na mostě, kam byl následně zakázán vstup chodců. Tento stav trvá dodnes. Roku 1998 proběhla důkladná rekonstrukce..