
Kamenný železniční viadukt byl postaven v roce 1900 během pouhých pěti měsíců. Na stavbě se podíleli i pracovníci z Tyrolska. Celková délka mostu je 109 metrů, nejvyšší výška nad dnem Polepského údolí činí 31 metrů. Most je půdorysně esovitě zakřiven, má sedm půlkruhových oblouků o rozpětí 12 metrů, vyklenutých z pečlivě opracovaných pískovcových kvádrů z kutnohorského pískovce a žulových bloků z lomů u Lipnice nad Sázavou. Pilíře mostu jsou mírně kónické, vyzděné z drobnějšího kamenného zdiva, s kvádrovým obkladem. Přibližně uprostřed výšky jsou zpevněné kvádrovými věnci. V úrovni patek oblouků vystupují z pilířů kamenné konzoly. Krajní opěry a konce náspu jsou obloženy kyklopským zdivem. Zábradlí je původní, železné. Kolejový svršek je osazen do štěrkového lože, odvodněného otvory ve vrcholcích kleneb. Izolace kleneb mostu byla provedena již při stavbě mostu tehdy moderní technologií cementovým potěrem… číst dále
Koncese pro výstavbu místní dráhy z Kolína přes Bečváry, Uhlířské Janovice a Rataje nad Sázavou do Čerčan byla udělena hraběti Leopoldu Šternberkovi 10. května 1899. Na úseku mezi Kolínem a Ratajemi byl zahájen provoz v prosinci 1900, celá trať pak byla zprovozněna v srpnu následujícího roku. Viadukt postavila firma ing. Osvalda Životského, na výstavbě mostu se podíleli také pracovníci z jižního Tyrolska. Zpočátku nebyla trať příliš frekventovaná. Postupně ale získávala na významu a provoz se zvyšoval. V popisu viaduktu jako jedné z nejhodnotnějších tuzemských kulturních památek svého druhu je mimo jiné vyzdviženo citlivé zasazení zmíněné stavby do okolní krajiny.