Stavba tratě zahájena r. 1940, v průběhu války zastavena. Po skončení války stavba pokračovala. Malý viadukt stojí nedaleko obce Kutiny. Krátký most, který je založen na kamenných základech a pak dobetonován včetně oblouků. Pilíře mostu založeny jako kamenné v počátcích výstavby trati.
Hlavní obrázek místa
Malý železniční viadukt u Kutin, části obce Kuřimská Nová Ves
© Pavel Vítek 09/2018
Graficke pismenko Osada Kutiny, součást obce Kuřimská Nová Ves, leží 13 km západně od Tišnova a 13 km severně od Velké Bíteše. Vede zde železniční trať č. 250 spojující Brno s Havlíčkovým Brodem. A zde se nachází malý železniční viadukt, který přechází přes údolí Lubenského potoka.
Pavel Vítek, 11.11. 2018

    historie

    O stavbě železniční tratě Brno – Havlíčkův Brod a všech souvisejících staveb bylo rozhodnuto v roce 1938. Stavba byla zahájena roku 1940, ale v průběhu války byla zastavena. Po jejím skončení se stavební práce postupně rozběhly. Doprava na trati z Havlíčkova Brodu do Brna byla slavnostně zahájena 20. prosince 1953.
    Pavel Vítek, 11.11. 2018

    popis

    Železniční trať, která vede okolo Říkonína a Kutin, slouží jako spojnice Brna s Prahou přes Havlíčkův Brod. Západně od obce zde trať přetíná dvě hluboká údolí dvěma viadukty. Tzv. Malý viadukt přechází přes údolí Lubenského potoka a stojí nedaleko osady Kutiny. Jedná se o krátký klenutý most, který je založen na kamenných základech a poté dobetonován včetně oblouků. Pilíře mostu byly založeny jako kamenné v počátcích výstavby trati. Z důvodů

    Pavel Vítek, 11.11. 2018

    Tutistické mapy

    Než vyrazíte, nezapomeňte si přibalit dobrou mapu.

    Cykloturistické mapy, Kartografie

    Mapy v měřítku 1:70 000, ve formátu 105x220mm

    Turistické mapy 1:100 000, Kartogradie

    Edice Kartografie
    most
    zachovalý
    nepřístupno
    Česká republika
    Jihomoravský kraj
     Brno-venkov  (BO)
    Kuřimská Nová Ves