
Město Mšeno leží v okrese Mělník, od kterého je vzdáleno asi 18 km severovýchodně. Železniční viadukt najdeme asi 500 m východně od města, 200 m severně od autokempu se stadionem. Žádná cesta k viaduktu nevede.
Most byl postaven v letech 1895-1897. Představoval největší technické dílo na úseku trati ze Mšena do Vrátna, jinak vedené relativně nenáročným terénem. Půdorysně mírně zakřivený most o celkové délce 128 metrů překračuje údolí šesti půlkruhovými oblouky o rozpětí 11,8 metru. Oblouky dosedají na kónické hranolové pilíře, zakončené řadou konzol pro osazení ramenátů bednění. Nejvyšší oblouk je vysoký bezmála 30 metrů, maximální výška mostu nad dnem údolí činí 32 metrů. Most je postaven z kamenného zdiva, líce oblouků, pilířů i klenby byly provedené z pečlivě opracovaných pískovcových kvádrů. Roku 1974 byl most sanován, přitom byly povrchy pilířů i oblouků opatřeny plošným betonovým nástřikem. V současné době jezdí vlaky pouze mezi Mělníkem a Mšenem. Na části trati ze Mšena do Mladé Boleslavi je provoz přerušen. Uvažuje se o úplném zrušení této trati. Zajímavostí je, že v blízkosti Mšena se nacházel ještě jeden menší kamenný obloukový most. Tento most překračoval blízký Skramoušský důl. Most měl celkem čtyři půlkruhové oblouky. Celkové konstrukční řešení i provedení detailů bylo shodné jako u mostu přes Hlovecký důl. Tento most byl při rekonstrukci trati v 70. letech 20. století zasypán do tělesa náspu..