
Původně zde sloužil k přechodu Ohře pouze brod, odtud německá forma názvu obce Radisfort, Radovanův brod. 1. listopadu 1310 zde přešel přes Ohři na svém tažení na Prahu král Jan Lucemburský. 16. dubna 1364 udělil císař Karel IV. městu Ostrovu privilegium ke stavbě mostu a vybírání cla. Roku 1366 pak přikázal kupcům jedoucím do Prahy používat právě tuto cestu. Most byl nepochybně postaven celý ze dřeva a musel být neustále opravován, vyhořet měl v roce 1567, roku 1639 jej měli strhnout švédové, 1628 jej měla poškodit velká voda. Znovu měl být obnoven údajně ještě roce 1709 a 1731. Z rozpočtu této poslední obnovy je patrné, že se jednalo o dřevěnou sroubenou konstrukci. V roce 1742 byl most spálen francouzským vojskem, za dva roky byl ale opět obnoven. Roku 1753 musel být znovu postaven, přičemž nábřežní pilíře byly vyzděny z lomového kamene, ale ostatní konstrukce, včetně návodních pilířů byly opět dřevěné. Poté co byl most poškozen ledy… číst dále